7G-TRONIC. כך נקראת התיבה החדשה שתוציא מרצדס לשוק בסתו השנה, התיבה האוטומטית הראשונה בייצור המוני עם 7 הילוכים. בשלב זה תוצע התיבה רק במנועי V8 של החברה; רשימת הדגמים כוללת E500, S430 ו-500, CL500 ו-SL500, שם היא תחליף את התיבה הנוכחית בת 5 ההילוכים. התיבה החדשה אמורה להפחית את צריכת הדלק עד 0.6 ל' לכל 100 ק^מ, לשפר את התאוצה מ-0 ל-100 עד 0.3 שניות, ולספק שיפור משמעותי עוד יותר בתאוצות ביניים. תכונה מעניינת של התיבה החדשה: בעת הורדת הילוכים מהירה (קיקדאון) היא יודעת ^לדלג^ על הילוכים כדי להגיע מהר יותר להילוך הנדרש. למשל, בעת קיקדאון מהילוך שביעי לשלישי תבצע התיבה למעשה שתי הורדות בלבד, משביעי לחמישי ומחמישי לשלישי, במקום ארבע. מרצדס טוענת לפעולת החלפה חלקה במיוחד, כאשר בעיקר בהילוכים הגבוהים ההחלפות כמעט בלתי מורגשות. עוד תכונה מעניינת, אם כי לא ממש חדשה, היא השימוש בנעילת ממיר המומנט הנכנסת לפעולה בכל מצב אפשרי, כדי לקבל חיבור ישיר (ופחות בזבזני באבדני-כוח ובצריכת דלק) בין המנוע לגלגלים. ברוב תיבות ההילוכים האוטומטיות, הנעילה מתבצעת רק בהילוך הגבוה – כאן הנעילה זמינה בכל הילוך. למרות ריבוי ההילוכים, התיבה החדשה כמעט ולא גדלה בממדים ובמשקל יחסית לקודמתה – בין היתר בזכות שימוש בסגסוגת מגנזיום לבלוק הראשי של התיבה, עוד חידוש עולמי של מרצדס. ה-7G-TRONIC היא הדור החמישי של תיבות אוטומטיות במרצדס. מאז הופעת התיבה הראשונה ב-1959 ייצרה מרצדס 11 מיליון תיבות אוטומטיות.. כיום, תיבה אוטומטית היא האופציה הבלעדית ב-S-קלאס; 88% מהתיבות בקרב רוכשי ה-E-קלאס הן אוטומטיות, ואילו בדגמי C-קלאס הנתון עומד על 65%.