האצ'בק, כך תמיד חשבנו, זו המצאה אירופית. בארה^ב מכירים מכוניות סדאן, מיניואנים, SUV-ים וכמובן טנדרים. אבל האצ'בקים? באמריקה? ובכן כן, האצ'בקים באמריקה. אם כי, כצפוי, מדובר בהאצ'בק אקסטרה-לארג'. בתערוכת ניו-יורק האחרונה הציגה שברולט גרסה חדשה של המאליבו, מכונית אמצע-הדרך של המותג. המאליבו הבסיסית, שהוצגה בתערוכת דטרויט, תצא לשוק כדגם 2004 ואמורה להוות עוגן במכירות מכוניות-הנוסעים של שברולט. GM ניצלו כאן היטב את פלטפורמת ה'אפסילון', אשר החלה את דרכה באופל וקטרה הנוכחית והמשיכה לשרת בסאאב 9-3 החדשה; גם מנוע ה'אקוטק' המוכר של אופל, בנפח 2.2 ל', משמש כמנוע-הבסיס של הדגם האמריקאי. המאליבו עצמה איננה מרטיטה במיוחד – זו מכונית אמריקאית ממוצעת לחלוטין – אבל הגרסה החדשה שהוצגה בניו-יורק כבר מעניינת למדי. שברולט מכנה אותה ^מאליבו מקס^ (Maxx), ויש לה סיבה טובה: בסיס הגלגלים הוארך ב-15 ס^מ תמימים ומגיע כעת ל-285 ס^מ – עמוק בתוך טריטוריית מכוניות הסלון, ונתון המבטיח מרחב פנים ענק. בשל הבחירה בתצורת האצ'בק 5 דלתות קצוצת-זנב, האורך הכללי כמעט לא השתנה. לדברי שברולט, המליבו מקס מציעה מרחב פנימי ורבגוניות כשל SUV, ואפשר להאמין לכך: בנוסף לבסיס הגלגלים העצום, המושב האחורי נע קדימה ואחורה על פני תחום של קרוב ל-20 ס^מ! לתחושת המרחב תורם גם גג-זכוכית גדול (לא נפתח, אך עם צלון למקרה של עודף שמש). ועדיין, מדובר על התנהגות דינמית כשל מכונית נוסעים רגילה. האם זה אומר שאנו צריכים להתייחס אל המקס כאל עוד חוליה בשרשרת הבלתי-נגמרת של מכוניות קרוסאובר שמנפיקה התעשייה האמריקנית? על כל פנים, המקס – שתצא לשוק כדגם סדרתי לכל דבר – איננה מציעה את מנוע ה-2.2 הבסיסי מבית אופל, כמו המאליבו הרגילה, אלא רק את המנוע הגדול יותר בהיצע – V6 בנפח 3.5 ל' עם 200 כ^ס, משודך לתיבה אוטומטית 4 הילוכים. הייצור יחל ברבע האחרון של 2003. בהמשך תוצא ככל הנראה גרסה ספורטיבית יותר, מליבו מקס SS, אשר הוצגה בניו-יורק כמכונית קונספט. למעט הופעה קרבית על חישוקי ^18 וצמיגי 245 בחתך נמוך, לא נמסרו פרטים – אך המנוע יהיה, ככל הנראה, גרסה מחוזקת של ה-V6 הנוכחי.