חדשות טובות לכל מי שהשטח קרוב לליבו (וחצי-מיליון עד מיליון שקלים קרובים לכיסו): יבואני מרצדס החליטו להתחיל ולשווק את ה-G-קלאס בישראל. עכברי-השטח ביניכם אינם זקוקים להצגה רשמית, אך לטובת האחרים נספר בקצרה שמדובר בכלי סופר-קשוח, מסוגם של הלנדקרוזר סדרה 70 ולנדרובר דיפנדר, אבל עם טכנולוגיה, מנועים, אבזור – ומחירים – ברמה אחרת לגמרי. ה-G הוא רכב עתיק למדי שנולד ב-1979, פרי מיזם משותף למרצדס ולחברת שטייר-דיימלר-פוך האוסטרית המתמחה ברכבי שטח מיוחדים (הדגם מיוצר עד עצם היום הזה במפעל החברה בגראץ; עד לא מכבר אף שווק ה-G תחת מותג Puch במספר מדינות). שטייר-דיימלר-פוך, אגב, אחראית למערכת ההנעה של הפוקלסווגן טנרספורטר סינכרו האגדי. אבל נחזור ל-G. במקור כונה הדגם G-Wagen, כאשר ה-G הוא קיצור של Gelande – שטח בגרמנית. רכב שטח, בתרגום פשוט. לאחרונה שונה השם ל-G-קלאס, כדי ליישר קו עם שאר דגמי מרצדס. בשנים שחלפו נשמרה הרוח הקשוחה, כמו גם הצורה הבסיסית שלמרות מתיחת-פנים פה ונגיעות שם נשארה קופסתית ותכליתית. עם השנים הלך המפרט הטכני והשתכלל, וכיום כבר אפשר למצוא אמצעי עזר אלקטרוניים – אך עדיין, ה-G מצוייד במה שנחשב בתצורה היחידה ששוחר-שטח המכבד עצמו יסכים לקבל: שילדת סולם איתנה וצמד סרנים קשיחים. כמו בלנד-רובר, גם אלו של המרצדס תלויים על קפיצי-סליל; שלא כמו בלנד-רובר, מערכת ההנעה כוללת שלושה דיפרנציאלים ננעלים – אחד מרכזי (ההנעה היא קבועה) ועוד נעילה רוחבית בכל ציר. אל מפרט השטח המאד-קרבי מצטרפת רמת גימור כיאה לרכב הנושא את הכוכב של מרצדס, כולל עץ ועור בשפע. עוד הבדל בסיסי לעומת לנד-רובר וטויוטה, כמוזכר לעיל, הוא בהיצע המנועים: אפשר למצוא כאן קשת רחבה של החל מ-V6 בנזין (בגרסת G320) עם 215 כ^ס או דיזל 5 ציל' (G 270 CDI) בעל 156 כ^ס, ויש גם מנועי V8 בבנזין (G500, 296 כ^ס) ובדיזל (G 400 CDI האימתני, 250 כ^ס ו-57 קג^מ). רוצים עוד? יש גם גרסת AMG, G55, בעלת 354 כ^ס. וכל זה מגיע, בשעה טובה, לישראל – במחירים שאינם בדיוק שווים לכל נפש: החל מ-560,000 ש^ח עבור ה-G 270 CDI, וכלה במיליון שקלים, פלוס-מינוס כמה אלפים, עבור ה-G 55 AMG. הדגם מיוצר בשלושה סוגי מרכב – קצר, קצר פתוח (קבריולט) וארוך; אצלנו מדובר בינתיים רק על הארוך, ואליו מתייחסים המחירים. עם זאת, ניתן יהיה להזמין גם גרסאות-מרכב אחרות. חשיפת הבכורה של ה-G-קלאס בישראל תערך בתערוכת ^רכב ויותר^, בחול המועד פסח.