בסדנה קטנה ליד דרזדן שבגרמניה מייצרת קבוצה קטנה של מהנדסים צעירים מכונית כרוחם וכדמותם. החברה, אם זה חשוב לכם לדעת, נקראת Funke and Will, כשם שני המייסדים, אבל זה לא ממש חשוב; המכונית נושאת את השם החביב YES! (כולל סימן הקריאה), ומעבר למשמעות המובנת-מאליה אלו גם ראשי תיבות של Young Industrial Designers. ואכן, המכונית נולדה בתחילה כפרוייקט גמר של שני סטודנטים לעיצוב תעשייתי (מיודעינו פונקה את וויל) במכללה הטכנולוגית של קלן. לאחר שדגם של המכונית שהוצג בתערוכת פרנקפורט עורר ענין רב, הוקמה ב-2001 החברה וב-2002 החל הייצור – לאט לאט, מכונית אחת בתורה מהתחלה ועד הסוף. הדגם המקורי כונה YES! קלאבספורט, ויועד לשמש הן על כבישים ציבוריים והן לשעשועי מסלול בסופי שבוע. מדובר ברודסטר קטנטנה – בסיס גלגלים של 2.35 מ' בלבד, ואורך כללי של 3.63 מ' – המיועדת לשני נוסעים הרפתקנים; מנוע פולקסווגן 1.8 טורבו שוכן במרכז המכונית ומניע את הגלגלים האחוריים (עם צמיגים במידה 265/35-18; הקדמיים הם 225/40). אלא שכאן כוון המנוע להפיק לא פחות מ-286 כ^ס (!), וכאשר המכונית כולה שוקלת רק 790 ק^ג, לא פלא שמתקבלת תאוצה של 0 ל-100 בתוך 4.1 שניות (מהירות מרבית: 264 כ^ס). כיאה למכונית אקסקלוסיבית ונדירה, כל YES מיוצרת ספציפית עבור הלקוח המזמין אותה. בשלב מוקדם הוא מוזמן ל^לקיחת מידות^, שתאפשר תפירת תנוחת הרכיבה לפי ממדיו והעדפותיו. ניתן לבחור בכיול מיתלים אישי, כולל שינוי גובה, ובמגוון של צבעים וריפודים. ה'קלאבספורט' המקורית הינה מכונית ספרטנית, ללא פינוקים מיותרים. כך למשל אין בנמצא מזגן-אויר, או גג כלשהו, או חלונות צד. או דלתות, בעצם. בתערוכת ג'נבה חשפה החברה שתי גרסאות נוספות: האחת נקראת בפשטות ^רודסטר^, והיא גרסה מפוארת ומפנקת יותר של הדגם הבסיסי. כאן כבר אפשר לקבל מזגן כאופציה, יש גג-בד מתקפל, ויש דלתות – הנפתחות כלפי מעלה, כמו אלו של הלמבורגיני מורצ'ילגו למשל. ניתן לקבל, כאופציה, גם גג קשיח. המשקל כאן מעט גבוה יותר, 830 ק^ג, אך פרט לכך אין הבדל של ממש בביצועים. הגרסה נוספת היא כבר מכונית-מירוץ טהורה, המכונה CUP/R. כאן הועלה הספק המנוע ל-340 כ^ס, המשקל ירד ל-585 ק^ג בלבד ולתיבה 6 הילוכים במקום 5. הביצועים תלויים, כמובן, ביחסי העברה הנבחרים אך התאוצה ל-100 קמ^ש יורדת, בכל מקרה, אל מתחת לגבול ה-4 שניות. כל מה שנותר לנו לומר הוא: כן. בהחלט.