מאחורי ה-VCC (ראשי תיבות של Versatility Concept Car) עומד הרעיון של מכונית גדולה, מהירה וחסכונית מסדרה ה-V, דהיינו סטיישן, של וולוו. מכוןנית-קונספט זו כוללת בתוכה מרכיבים עתידניים כמו פנסים המאירים לצדדים בפניות באמצעות חיישנים מיוחדים, מערכת בידור המבוססת על קשר חיצוני באמצעות רשתות-תקשורת מתקדמות, מנוע בעל יחס דחיסה גבוה במיוחד ובעירה עניה (Lean Burn) בעל יכולת הצתה עצמית בסל"ד נמוך עד בינוני, סיוע של הנעה חשמלית, ממשק סופר-מתקדם עם הנהג לצורך תפעול הרכב, ומודול-שליטה מרכזי המכונה V-Pulse. זהו מעין תחליף למפתח ההצתה הפועם בתדר מסויים; לחיצה עליו, למשל, פותחת את דלתות הרכב וגורמת לשינוי התדר; לאחר שהוא מותקן במקומו בקונסולה המרכזית ה"צפה", לחיצה נוספת גורמת להתנעת המנוע. תדר הפעימה משתנה בעת תקלה, כמו למשל הפעלת האזעקה. חלק מפונקציות השליטה מופעלות באמצעות פקדים במרכז ההגה – אשר אינם מסתובבים יחד עימו אלא נותרים במצב קבוע, כולל כרית האויר.
עיצוב הפנים נקי, דרמטי ועתידני, לפי מיטב המסורת הסקנדינבית המינימליסטית. הדלתות האחוריות נפתחות לאחור, ללא קורת B – פרט אשר, וולוו עצמם אומרים, לא יכול למצוא את הדרך לפס הייצור עקב שיקולי בטיחות.
המנוע הוא 2.6 ל‘ טורבו בנפח 2.6 ל‘, המפיק 250 כ"ס. הספק לא יוצא דופן עבור וולוו, אך לא זו הפואנטה – המנוע מצוייד במערכת דימום והתנעה אוטומטית לחסכון בדלק בעת עמידה במקום, ובעת עומסים נמוכים נוצרת תערובת עניה במיוחד – כאמור, המסוגלת להצית את עצמה כמו במנוע דיזל – שוב, לצורך חסכון בדלק. מנוע חשמלי מספק עוד תאוצה כדי לתת תגובה יותר מהירה ולהתגבר על השהיית-טורבו בסל"ד נמוך. התיבה היא ידנית-ממוחשבת.
רשימת הפטנטים כוללת גם רצפת תא-מטען נשלפת ומופעלת חשמלית; תחתיה יש שני תאי-אחסון, האחד מצונן והשני מחומם... יש גם מסנן לניקוי האויר התא הנוסעים מזיהום סביבה מבחוץ, מופעל באמצעות אנרגיה סולרית.