מישהו שם הרבה פלפל, ככל הנראה, בעכוזה של הזרוע האירופית של GM. בתערוכת ג‘נבה שתפתח בעוד כשבועיים אנו צפויים למתקפה חריגה של אופל, עם דגם קונספט מלהיב לצד דגמי ייצור חדשים ומעניינים. מכונית הקונספט, שנחשפה רשמית השבוע, היא ה-‘GTC ג‘נבה‘ – קופה בעלת עיצוב נפלא, שבמבט ראשון קשה לקשר בינה לבין דגם סדרתי כלשהו. אופל לא פרסמה נתונים כלשהם לגבי ה-GTC (ראשי תיבות של Gran Turismo Coupe), למעט מידות חיצוניות – אורך 4.35 מ‘, רוחב 1.77 מ‘, גובה 1.35 מ‘ – והעדיפה במקום זאת לדון במרכיבי העיצוב השונים. אבל מקורות אירופיים טוענים בתוקף כי ה-GTC מהווה קדימון, נאמן למדי למקור, לגבי האסטרה 2004 אשר תוצג בתערוכת פרנקפורט, מאוחר יותר השנה. האסטרה החדשה היא דגם קריטי בחשיבותו לאופל ול-GM בכלל, ואם היא תדמה במשהו לדגם-הקונספט הרי שמדובר בצעד נועז ליצרן השמרן הזה. נועז – אך בהחלט נדרש: התדמית האפורה והסולידית של אופל דורשת ניעור רציני.

דגם שללא ספק יסייע לשיפור התדמית הוא הספידסטר, שמקבל סוף-סוף יחידת כוח התואמת את יכולת השילדה. אל הדגם המקורי, עם מנוע ה-2.2 ל‘ 147 כ"ס, מצטרפת גרסה חזקה בהרבה, עם מנוע ה-2.0 ל‘ טורבו. מנוע זה מותקן גם באסטרה קופה, שם הוא מפיק 192 כ"ס – כאן הועלה ההספק ל-200 כ"ס עגולים. עם משקל-נוצה של 930 כ"ס, התוצאה היא יחס הספק-משקל מעולה המתבטא בנתוני תאוצה משופרים דרמטית: 0 ל-100 בתוך 4.9 שנ‘ בלבד, קיצוץ של שניה תמימה לעומת דגם ה-2.2 הרגיל. המהירות המרבית היא 243 קמ"ש לעומת 220. יחד עם הקפיצה בביצועים מגיעים גם שינויים עיצוביים קלים שמטרתם להקנות הופעה קרבית יותר ולשפר את הביצועים האוירודינמיים, עיצוב פנים משודרג, מיתלים מוקשחים, מפשק סרנים מורחב ועוד.

ולבסוף, בג‘נבה תציג סוף-סוף אופל את הסיגנום, ספינת-הדגל החדשה, בגרסתה הסדרתית – אחרי שפרטים ותמונות פורסמו כבר באוגוסט האחרון.