למי שלא הבין מדוע הסיאט לאון קופרה R לא מיובאת לארץ, או שתהה מדוע היא מקבלת מנוע נחות הספק מה-1.8 טורבו הבכיר של קונצרן פולקסווגן, אנו יכולים לספק תשובה חלקית – או אולי מלאה, בעצם. סיאט הודיעה, לכבוד תערוכת ברצלונה שתפתח השבוע, שהקופרה R מקבלת תוספת כוח של 15 כ"ס – מה שמשווה את כוחה לאודי TT הבכירה ול-S3. כעת, עם 225 כ"ס, מציעה הקופרה R ביצועים משופרים בדרך לקרבות הרמזורים. עם 6.9 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מירבית של 242 קמ"ש, זו הסיאט הסדרתית המהירה ביותר. תוספת הכוח מלווה גם בהופעה ספורטיבית תואמת, הווה אומר חישוקי "18, קליפרים אדומים של ברמבו ומושבי רקארו תומכים. כמו כן קיבלה הלאון הספורטיבית שדרוג באיבזור הנוחות. הקופרה R המשופרת מהווה את המשך נסיונות סיאט לבסס את התדמית הספורטיבית שלה, זאת בנוסף להשתתפותה של האחות הגדולה, הטולדו, באליפות מכוניות הטורינג באירופה. והרי, אולי, התשובה לשאלה מדוע לא יובאה הקופרה R עד עתה: יתכן שהיא פשוט לא היתה מהירה מספיק בתמורה למחירה. ואולי, כשהיא חזקה וביצועיסטית יותר, יחליטו יבואני סיאט שעכשיו מותר כבר לנסות?