היצרנים היפניים, באופן טבעי אולי, הרבה פחות ראוותניים מאשר האמריקנים בדטרויט, ומסתפקים בינתיים בהצגת דגמים בודדים – רובם דגמי-ייצור סדרתיים. בעת כתיבת שורות אלו נערכות מסיבות-העיתונאים של יום התערוכה השני - עדכונים בהמשך. זה מה שנצפה בינתיים:

לקסוס – הגרסה החדשה של ה-RX300, שתשמור על השם המקורי באירופה, נחשפה בדטרויט תחת השם RX330. המנוע לשוק האמריקני, בניגוד לאירופי, הוגדל ל-3.3 ל‘ והספקו עלה ל-230 ל‘. שאר הפרטים – ראה בידיעה שכבר פורסמה.
ניסאן מקסימה – הגרסה הכל-חדשה של המקסימה ערכה הופעת בכורה צפויה. העיצוב דרמטי, משדר עוצמה וספורטיביות ומתחבר היטב לעיצוב דגמי ניסאן אחרים כמו ה-Z350 – שהפכה כבר עתה, חודשים ספורים אחרי תחילת שיווקה, למכונית הספורט הנמכרת בארה"ב – והפרימרה האירופית המוכרת לנו. המכונית גדולה בכל הממדים, ובארה"ב מצויידת במנוע ה-3.5 ל‘ V6 עטור-הפרסים עם 260 כ"ס. לראשונה תיוצר המקסימה בארה"ב.
ניסאן קווסט – תכנון מחודש של המיניואן לבית ניסאן. העיצוב עוקב היטב אחרי דגם-הקונספט מהשנה שעברה. ניסאן טוענת לבסיס הגלגלים הגדול בקטגוריה; פרט מעניין הוא ה-Skyview, מערכת פנלים מזכוכית בגג להקניית תחושה אוורירית לכל אורך תא הנושאים, גם במקסימה החדשה מותקן גג דומה.
אינפיניטי – חטיבת היוקרה של ניסאן אמורה לחשוף היום (יום ב‘), כפי שהודיעה מראש, את ה-FX45 – גרסת הייצור של רכב הקונספט באותו שם שהוצג לפני שנה בדטרויט. מדובר ברכב פנאי רך (מרכב אחוד, מתלים נפרדים) הנכנס לשוק ה-Crossover הצפוף בארה"ב. כפי שניתן ללמוד מהשם, המנוע הוא V8 בנפח 4.5 ל‘ עם 315 כ"ס, ויש גם V6 3.5 ל‘ עם 280 כ"ס, המשותף ל-G35 קופה. עוד אמורה אינפיניטי להציג את ה-Triant, רכב התצוגה שאיור שלו שוחרר לפרסום קודם לכן ומופיע כאן.
אקיורה – ה-TSX, ספורט-סדאן בהגדרתו, נחשף על-ידי חטיבת היוקרה של הונדה. ה-TSX אמורה להיות האקיורה הבסיסית, כרטיס-כניסה בעל נופך ספורטיבי. היא מונעת על-ידי גרסה חזקה של מנוע ה-2.4 ל‘ המוכר מה-CR-V ומהאקורד, עם 200 כ"ס. יש תיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית עם אפשרות תפעול ידני, "ספורטשיפט", 5 הילוכים.
מיצובישי לאנסר אוו VIII – הלאנסר אוו מגיעה סוף-סוף גם לארה"ב. ה-VIII איננה שונה מהותית מה-VII – השיפורים מינוריים, וחלק מהשינויים יעודיים לשוק האמריקני – ובגרסה המקומית מוציאה 271 כ"ס (275 לפי התקן האירופי). הדגמים הנוספים של מיצובישי – רכב הפנאי "אנדוור" ורכב הקונספט "ספורט טראק" – אמורים להחשף היום.