לא צריך להיות ידען גדול בכלי רכב כדי להבין שלאמריקנים יש, איך לומר זאת בעדינות, סטיה מוטורית מסויימת בכל הקשור לטנדרים. הם פשוט חולים עליהם, ותאמינו לנו שזה לא בגלל הארגז שלהם, כושר ההובלה או יכולת הגרירה. הם אוהבים טנדרים כי הם, נו, טנדרים. משהו שנתפס כאמריקני-פטריוטי בבסיסו. המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב היא בכלל לא מכונית, אלא טנדר. כצפוי במדינה בה הגדול בהחלט קובע, כשאתם אומרים "טנדר" בארה"ב הכוונה היא לא לטנדר סובארו, ואפילו לא למיצובישי מגנום. GMC סונומה נחשב שם לתחתית המדרגה, משהו קטן ומאד זול; הלחם-והחמאה, אלו שנקנים הכי הרבה ומכניסים הכי הרבה כסף ליצרנים, הם הטנדרים הגדולים, מה שמכונה שם Full-size. טנדרים מסיביים עם מנועי V8 ולא פחות. אם כבר יותר...
סדרה F של פורד, למשל: הרכב הנמכר ביותר בארה"ב מזה עידנים. או השברולט סילברדו, מס‘ 2 ברשימת הלהיטים. גם קרייזלר מוכרת לא רע את הדודג‘ ראם, הנציג השלישי ברשימת הנפילים. ואיפה, תשאלו, היפנים בכל העסק? המממ. ובכן זו עדיין טריטוריה של האמריקנים. טויוטה היתה היחידה עד עתה שניסתה לחדור לנישה הזו, עם הטונדרה שהוא אולי הטוב ביותר בחבורה, אבל רחוק מלהיות הנמכר ביותר. אפשר בהחלט להבין למה: כבר אמרנו שחלק גדול בהצלחת הטנדר נעוץ בהיותו נתפס ככלי רכב אמריקני במהותו. לך תתווכח עם הרגשות הפטריוטיים של האמריקנים.
אבל איך שלא מסתכלים על זה, מדובר בשוק ענק – ורווחי ביותר. הטנדרים המשווקים בארה"ב הינם מוצגים ארכיאולוגיים מבחינה טכנית, עם מרכיבים פשוטים ובסיסיים שנשארים תקופה ארוכה ללא שינוי מהותי, עם מעט השקעה בפיתוח. הייצור שלהם זול ביותר – ומצד שני אין בעיה לגבות עליהם מחיר-מחיר, כמו שאומרים. חבילות אבזור נדיבות מקפיצות את המחיר לצרכן בעוד אלפי דולרים, והצרכן משלם בששון.
לא פלא שניסאן רוצה גם. כחלק ממסע ההתאוששות המרשים ומתקפת הדגמים החדשים שמפגינה החברה באחרונה, באופן גלובאלי ובתערוכת דטרויט בפרט, הוצג טנדר ענק חדש מבית ניסאן, העונה לשם מלא-ההבעה "טיטאן". הכלי החדש תוכנן ופותח בארה"ב, במיוחד לשוק האמריקני, והוא גם ייוצר בארה"ב. ניסאן מדגישים את ממד הגודל של המפלץ החדש, תוך שימוש באמצעים עיצוביים להבלטת ממדיו המסיביים. הטנדר יושב על פלטפורמה חדשה לגמרי, ובשלב זה מוצע רק עם מנוע V8 בנזין חדש, בנפח 5.6 ל‘; ניסאן נוקבים בזהירות בנתון של "מעל 300 כ"ס", ומומנט מרבי של "מעל 52 קג"מ". אל המנוע מצורפת תיבה אוטומטית חדשה גם היא, עם 5 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. תיבת העברה עם פיקוד חשמלי מאפשרת העברה מהנעה אחורית לכפולה בלחיצת כפתור, תוך כדי נסיעה, ויש גם LO, כמו שצריך. המפלצת החדשה מתגלגלת על חישוקי "17 או, כאופציה, "18.
ניסאן מציעה מספר חידושים בנישת-הענק הזאת. ביניהם: אופציה לאמבטיית מרוססת מקורית, להגנה על הארגז, דבר שעד עתה היה קיים רק אצל ספקי אבזור למיניהם. הארגז מצוייד גם במערכת חכמה ושימושית לעיגון מטען: לאורך הדפנות, על הרצפה ובחזית מותקנות מסילות, בתוכן ניתן להשחיל ווי-עיגון הניתנים למיקום בדיוק לפי הצורך. באותן מסילות ניתן יהיה להשחיל גם כל מיני אבזרים יעודיים. בארגז מותקן גם תא ננעל לאכסון כלי עבודה ושאר חפצים מזדמנים. עוד חידוש: בגרסת הקבינה-וחצי, הדלתות האחוריות (הנפתחות לאחור, כמקובל בטנדרים מסוג זה) ניתנות לפתיחה עד כמעט 180 מעלות. כרגע הוצגה רק גרסה כזו, המכונה King Cab; גרסה בעלת תא כפול ו-4 דלתות מלאות, Crew Cab, תוצג לציבור בתערוכת ניו-יורק, באפריל הקרוב. הייצור בפועל אמור להתחיל לקראת סוף השנה, כדגם 2004.
לחובבי השטח מוצעת חבילה ייעודית עם מתלים מוגבהים, צמיגים בקוטר מוגדל (285/70-17), סרן אחורי מחוזק דנה 44, נעילת דיפרנציאל אחורית – זהו פריט ייחודי לטיטאן בקטגוריה שלו – ומיגונים תחתונים.