בעקבות חתימת ההסכם בין חברת 'כדורי' ל'קמור' על יבוא משותף של מכוניות צ'רי, פנינו לצביקה זימרמן, מנכ"ל ב.מ.וו ישראל, שניסה לתת לנו תמונה מלאה יותר על צ'רי ועל מה שיקרה.צ'רי A5
"צ'רי הרבה יותר טובה מהדימוי שיש ליצרנים הסיניים בארץ. צריך להבין שההצלחה שלה בשווקים בהם היא כבר נמצאת כל כך גדולה שזה הוריד להם את ההתלהבות לפרוץ לאירופה. הם עדיין לא באירופה לא בגלל שהם לא יכולים לעמוד בתקינה, אלא בגלל שהם אינם רוצים. אין להם עניין כי הם עושים עסקים מצוינים ברוסיה, דרום אמריקה, והמזרח התיכון, ללא צורך בתקינה אירופאית. יש להם מפעל מתקדם ביותר שעושה מנועים לפיאט, אז ברור שאין לו בעיה לעמוד בתקן יורו 4. אפשר לראות את החיזור של יצרנים גדולים כמו קרייזלר ופיאט אחרי צ'רי. זה מעיד שמדובר ביצרן טוב". "צ'רי מנסה כל רכב כמונית בשוק הסיני ואני אישית הוסעתי שם במכוניות שעברו יותר ממיליון ק"מ. היתה להם בעבר בעיה בגימור אבל היום זה כבר לא רלוונטי. נכון, מדי פעם יש איזה יצרן סיני קיקיוני שחובר למפיץ קטן באירופה ועושה בושות, אבל צ'רי זה סיפור שונה. זה יצרן רציני, ענק, והמפעל שלהם יפתיע את כולם".
האם הספקתם לצבור ניסיון עם מכוניות שלהם בארצות הבלקן?
"יש לנו כמה מכוניות בבולגריה, כולל כאלה שהגיעו ל-150,000 ק"מ והאמינות שלהם מצוינת".
האם דן חלוץ, המנכ"ל החדש של קמור, היה מעורב במהלך? הרי הקשרים עם צ'רי היו עוד קודם?
"הוא היה מאוד מעורב ותרם את שלו. הוא היה הקטליזטור של כל העניין והביא ליצירת השיתוף".
מתי צ'רי תגיע לאירופה ואלינו?
"נקווה שכמה שיותר מהר, אבל זה ממש לא ברור. הם מדברים היום על 2009 אבל הם הבטיחו זאת גם קודם ודחו את ההגעה".
האם תשתמשו בתשתיות שלכם או תקימו חדשות?
"הכל עוד מוקדם מאוד. בוצעו רק מהלכים ראשוניים אבל נראה שהתשתיות לא יהיו משותפות עם ב.מ.וו. הכמויות הגדולות להם אנו צופים יצדיקו הקמת תשתית חדשה".
והתשתית של כדורי?
"יש לכדורי מבנה מודרני בראשון לציון שמחכה לצ'רי והוא מתאים".
איך תשיקו את המותג?
"נרצה להיכנס עם מבחר מלא ולא עם דגם אחד. נחכה שיהיה להם קו של מכוניות בתקינה אירופאית. כלומר מכוניות סופרמיני, משפחתיות ומשפחתיות-גדולות".