ממש לא ברור מדוע לקח לסיטרואן כל כך הרבה זמן. לפורד יש את ה-Fusion על בסיס הפייסטה, לאופל את המריווה על בסיס הקורסה, לפיאט את האידאה על בסיס הפונטו, לרנו את המודוס. אבל סיטרואן נזכרים רק עכשיו להוציא גרסת-מיניוואן על בסיס סופרמיני: C3 פיקאסו. אלא שהעיצוב דווקא אינו מזכיר כלל את ה-C3, ודומה במקצת דווקא ל-C4 פיקאסו; יש לכך סיבה טובה – אותו קו עיצובי ישמש את הדור החדש של ה-C3, אשר יוצג בתערוכת פריז הקרובה ויצא לשוק בתחילת 2009. קו העיצוב החדשים בהחלט מוצלח, לטעמנו: הומוגני, זורם ומודרני, כולל עיצוב הפנים הבהיר והנעים לעין. אנו מניחים כי גם הפלטפורמה עליה יושבת המיני=פיקאסו החדשה שייכת לדור החדש של ה-C3, אך פרטים אודותיה לא נמסרו. מבחינה פונקציונלית, השינויים העיקריים עליהם ידוע כרגע הם בממדים. לא רק בממד הגובה כמתבקש, אשר קפץ מ-1.52 ל-1.62 מ'; גם האורך הכללי גדל באופן ניכר מ-3.85 ל-4.08 מ', ואילו ממד הרוחב הוא 1.73 מ', תוספת של 5 ס"מ. זה אומר שמרחב הפנים משתפר באופן משמעותי לעומת ה-C3, יחד עם גידול ניכר בנפח המטען שמגיע ל-500 ל' מתחת למדף – כאשר כל המושבים במקומם. המושבים האחוריים המפוצלים נעים קדימה-אחורה בנפרד, מתקפלים קדימה בנוחות ובמהירות, ויוצרים בעת הצורך משטח הטענה שטוח גם עם המושב הקדמי-ימני המתקפל אף הוא. עוד מספרת סיטרואן על ראות מצויינת לכל הצדדים, עם שטח זכוכית היכול להגיע עד 4.5 מטרים כאשר בוחרים באופציית גג-הזכוכית הפנורמי. ה-C3 פיקאסו מקבל שני מנועי בנזין, 1.4 ל' VTi עם 95 כ"ס ו-1.6 ל' VTi עם 120 כ"ס, ושני דיזלים בנפח 1.6 ל', עם 90 ו-110 כ"ס.