דלק מוטורס, יבואנית פורד ומאזדה, חגגה היום את תחילת שיווק הפייסטה החדשה בישראל. מנכ"ל דלק מוטורס, גיל אגמון, אמר במסיבת העיתונאים כי תחילת שיווק הסופרמיני המעודכנת מהווה צעד הראשון במסע ארוך, שיעדו הסופי למקם את פורד כמותג השני בגודלו בישראל – "כשאני עוד אהיה בדלק מוטורס".
הפייסטה היוצאת היתה מכונית בסיסית, פשוטה ומיושנת, שלמרות זאת הצליחה להמכר כאן לא רע – בעיקר לציי רכב. הפייסטה החדשה, לעומת זאת, משחקת במגרש שונה לחלוטין והיא מיועדת רק ללקוחות פרטיים. "בתחום ציי הרכב ממילא אין לנו – או לאף אחת אחרת מהדור החדש של סופרמיני כמו הפולו, C3 וג‘ז – סיכוי להתחרות במחיר מול הגרסאות הזולות של הפיאט פונטו והרנו קליאו, או היונדאי גץ שמראש יועדה לציי הרכב".
דלק מוטורס מתחילה את שיווק הפייסטה בקמפיין נרחב ואגרסיבי שיימשך כחודש ומתכננת למכור כ-1000 כלי רכב מדגם זה בשנה הקרובה – משימה לא קלה בשוק צפוף המלא בדגמים חדשים. הפייסטה תגיע ארצה בשלושה דגמים. הבסיסי יהיה 1.4 ל‘ ידני במחיר כ-90,000 ש"ח. עיקר המכירות לפי דלק מוטורס יהיו של דגם 1.4 ל‘ עם תיבת EST, שהיא הגרסה של פורד לתיבת הילוכים ידנית ממוחשבת עם אופציה לתפעול אוטומטי מלא, במחיר 94,000 ש"ח. ההעדפה לתיבות אוטומטיות היא כיום גורפת גם בסגמנט הסופרמיני, ואגמון מצפה למכירות של 80% ואף יותר לגרסה החצי-אוטומטית. שני דגמי הבנזין יגיעו ברמת גימור גבוהה "גיה". אחרון חביב הוא דגם הדיזל, המונע על ידי מנוע 1.4 ל‘ TDCi מתקדם (68 כ"ס), עם תיבה ידנית וברמת גימור מעט נמוכה מדגמי הבנזין. הזמנות מתקבלות החל מהיום והאספקה – מתחילת ינואר.
ציון הדרך הבא בתוכנית של דלק מוטורס הוא קמפיין לשיווק המונדיאו, שיופיע לקראת סיום קמפיין הפייסטה. השלב הבא במירוץ לצמרת של פורד הוא הקונקט – המסחרית הקטנה של פורד. דגם ראשון מגיע לתקינה בימים אלו והייבוא יחל במהלך 2003, בגרסאות בסיס גלגלים קצר וארוך, לנוסעים ("טורנאו קונקט") ומסחרית סגורה ("טרנזיט קונקט"). דלק מתכננת למכור "הרבה יחידות", למרות שהמחיר עדיין יהיה גבוה משל המקבילות הצרפתיות.
באגף השני של דלק מוטורס, מאזדה, ממשיכים לחגוג את הצלחת ה-6 – ומדובר בהצלחת ענק. "זהו הדגם המצליח ביותר שלנו אי פעם", הצהיר יואב חפץ, מנהל השיווק. ה-6 מחזיקה בכ-55% מסגמנט המשפחתיות-הגדולות, שליטה ללא תקדים. עד סוף השנה תעלה "דלק" כ-3000 יחידות על הכביש בחצי שנה בלבד – בשנת השיא של הדגם היוצא, ה-626, נמכרו כ-4,000 מכוניות בשנה שלמה, וזאת בשוק הרבה יותר נוח וגדול בהיקפו, ללא מתחרים של ממש. כדי להמשיך את המגמה מתחילים כעת בשיווק ה-6 בגרסה חדשה, עם מנוע 2.3 ל‘ החדש ורמת אבזור גבוהה הכוללת ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, חלון שמש, וחישוקי "17 עם צמיגי 215/45. כל זאת במחיר החל מ-159,000 ש"ח. ב-2003 (כדגמי 2004) יגיעו עוד שני דגמי מאזדה חשובים – ה-2, מחליפת הדמיו, וה-3, מחליפת הלאנטיס (ואם עד עכשיו חשבתם שאתם יודעים מה זו היסטריית קונים, חכו לתחילת שיווק ה-3).
אגמון ניצל את מסיבת העיתונאים כדי להציג את תוכניות דלק מוטורס לאחד את מתקני הנהלת החברה ולעבור למתקן חדש, הנבנה כעת על קרקע בבעלות החברה באיזור צריפין. האכסניה החדשה תארח את משרדי ההנהלה, מוסך מרכזי, מחסני חלפים, מחסן ערובה ל-5000 מכוניות, ומרכז מסירה ללקוחות.