העדכון בקבוצת המשפחתיות-הגדולות היפניות נמשך בקצב מלא. בעקבות המאזדה 6 (שכבר אצלנו) וההונדה אקורד החדשה עליה התבשרנו לא מכבר, מציגה עכשיו טויוטה מחליפה לאוונסיס. השם נשאר, אבל פרט לכך מדובר במכונית חדשה לגמרי – ועל פי כל קנה מידה, היא אמורה להיות טובה בהרבה מקודמתה. המכונית פותחה באירופה עבור הקהל האירופי, והיא גם תיוצר באירופה – במפעל טויוטה שבאנגליה. הממדים גדלו בכל הכיוונים, כולל 7 ס"מ חשובים בבסיס הגלגלים; בתחום הבטיחות טויוטה היא הראשונה בקטגוריה שמציעה כרית-אויר-ברכיים לנהג, ובסך-הכל נכללות במפרט התקני (באירופה, על כל פנים) לא פחות מ-9 כריות אויר. רמת האבזור התקני העשירה כוללת גם מושבים קדמיים חשמליים ומערכת שמע עם 8 רמקולים. כל המנועים בהיצע עומדים כבר עכשיו בתקן יורו IV המחמיר, שיכנס לתוקף רק ב-2003, ובתחום איכות הסביבה מתגאה טויוטה גם בטכנולוגיה חדשה להפחתת הזיהום של מנועי דיזל, D-CAT. בעת ההשקה (השיווק באירופה יתחיל בראשית 2003) יוצעו שני מנועי בנזין – 1.8 ל‘ 129 כ"ס, ו-2.0 ל‘ 147 כ"ס בנזין הזרקה ישירה, מנוע המוכר לנו מהאוונסיס הנוכחית. בשני מנועים אלו יוצעו תיבות אוטומטיות עם פונקציית טיפטרוניק. בהמשך יוצעו מנוע 1.6 ל‘ 110 כ"ס של הקורולה, וטורבו-דיזל מסילה-משותפת 2.0 ל‘ עם 116 כ"ס. מנוע זה יוצע עם מערכת ה-D-CAT המוזכרת לעיל רק במדינות בהן קיים דלק מתאים, בעל תכולת גפרית נמוכה.
להתנהגות הכביש תורם מיתלים אחוריים חדשים, מסוג עצמות-עצה כפולות. מהלך הגלגלים מלפנים ומאחור הוגדל, וגיאומטריית המיתלים הקדמיים שונתה להגברת היציבות הכיוונית. תשומת לב רבה הוקדשה להקטנת עלויות אחזקה שוטפת – חלקי המרכב תוכננו להחלפה קלה וזולה בעקבות תאונות נפוצות; מרווחי הטיפולים גדולים – כ-15,000 ק"מ לבדיקת שמן, ו-30,000 ק"מ לטיפולים של ממש. תכנון אוירודינמי מתקדם תורם להקטנת מקדם הגרר ל-0.28 (0.29 לסטיישן).
אבל. קשה להתעלם מנושא אחד בו האוונסיס החדשה אינה מצטיינת: העיצוב. בראש וראשונה בולט הדמיון החשוד, במיוחד בחרטום, לפולקסוואגן פאסאט. הטיפול בשאר המכונית מקנה לה הופעה כבדה; ואחרי המאזדה 6 וההונדה אקורד הספורטיביות, ובודאי בעקבות הניסאן פרימרה הנועזת, האוונסיס החדשה נראית – אם נהיה עדינים – קצת אנמית. בדיוק כמו הדגם היוצא, והקרינה שלפניו...
גם בעיצוב הפנים אין בשורות מרעישות, אם כי מעיון בתמונה ניכר טיפול מודרני ונעים בסביבת הנהג. לדברי טויוטה חל שדרוג מהותי באיכות החומרים וברמת ההתאמה של החלקים השונים – איכות ייצור, במלים אחרות. הושקעה תשומת לב בשיפור בידוד תא הנוסעים מרעשים.
בשלב זה הוצגו 3 גרסאות מרכב – סדאן 4 דלתות, "ליפטבאק" 5 דלתות, וסטיישן. גרסת וורסו תופיע, יש להניח, מאוחר יותר.