גם במציאות נראית ה-Z4 קצת מוזרה, ולא רק בתמונות. את זה אנו יכולים לספר לכם כי המכונית כאן, בתל-אביב. עשרה ימים אחרי חשיפתה העולמית בראשונה לציבור בתערוכת פריז, זכתה ישראל להיות המדינה הראשונה (!) בה מוצגת הרודסטר החדשה של ב.מ.וו לאחר התערוכה. זה קרה במסיבת עיתונאים חגיגית, בנוכחות בעלי תפקידים בכירים בב.מ.וו שהגיעו במיוחד מגרמניה, בה חשיפת ה-Z4 היתה רק קישוט למסר העיקרי. והמסר הזה הוא – מלים שלנו – ב.מ.וו זה מותג חזק, שמתחזק, ויתחזק עוד יותר. זה מתחיל בסטטיסטיקת מכירות שהינה מרשימה עבור ב.מ.וו כמותג בעולם, ועוד יותר עבור היבואנית בישראל, קמור. בתשעת החודשים הראשונים של 2002 מכרה ב.מ.וו מעל 800,000 מכוניות, כולל מעל 100,000 מכוניות מיני; זהו גידול של 19% לעומת התקופה המקבילה ב-2001, שבעצמה היתה שנת שיא במכירות לב.מ.וו. ככל הנראה יעברו סך המכירות את סף המיליון מכוניות ב-2002, לראשונה בתולדות ב.מ.וו. נתוני המכירה בישראל צנועים יותר, אך מרשימים לא פחות ואולי יותר: למעלה מ-900 מכוניות ב.מ.וו נמכרו כאו מתחילת השנה, גידול המתקרב ל-50%. על רק המיתון המתמשך זו השנה השניה בשוק הרכב הישראלי, זהו נתון מרשים עוד יותר. אנשי ב.מ.וו מקפידים לציין כי בהורדת דגמי הבסיס של וולוו (S40) ואודי (A3), ב.מ.וו היא מותג היוקרה הנמכר ביותר בישראל. הנוכחות של ארבעה נציגים בכירים מב.מ.וו במסיבת העיתונאים מעידה על ההערכה הרבה השוררת אצל היצרן כלפי היבואן הישראלי שלו; הצגת ה-Z4 כאן לפני כל מדינה אחרת מהווה, לדברי האורחים מגרמניה, מעין "צ'ופר" ליבואן, והבעת תודה ללקוחות על הבעת האמון. ההמשך, לפחות לפי התכניות, צפוי להיות מוצלח לא פחות. ה-Z4 מסמלת זרם של דגמי ב.מ.וו חדשים שיגיעו אלינו בעתיד הקרוב והיותר רחוק. מועד הגעת ה-Z4 לא נסגר עדיין – ב'קמור' מקווים לסוף השנה, יחד עם תחילת השיווק בארה"ב, אך יתכן שנאלץ להמתין לאביב 2003 ותחילת השיווק באירופה. בכל מקרה, באותו מועד לערך יורחב היצע דגמי ה-7 עם הגעת ה-730, בעלת מנוע V6, מהצד התחתון, וה-760 עם מנוע V12 מהצד העליון. לגבי ה-7, אגב, מדובר בסיפור הצלחה היסטרי; עם כל הביקורת על העיצוב ועל ה-i-Drive, הקהל העולמי מצביע ברגליים. ששת החודשים הראשונים של 2002 הספיקו כדי למכור יותר מכוניות מסדרה 7 באשר בשנת השיא של הדגם היוצא, וזאת למרות העדר דגם-בסיס זול יחסית וללא דגמי דיזל, המהווים שוק חשוב באירופה. נחזור לתכניות אצלנו. בסתו 2003 תגיע אלינו סדרה 5 החדשה, אשר תחשף ככל הנראה בתערוכת ג'נבה הבאה ואמורה להיות מהפכנית לדברי אנשי ב.מ.וו. בתחילת 2004 תגיע ה-X3, אחות קטנה וחדשה של ה-X5; באותו זמן גם יתחיל שיווק סדרה 6, מכונית-קופה חדשה הממוקמת – כפי שניתן לנחש – בין סדרות 5 ל-7 מבחינת הגודל והמחיר. בשלב ראשון תשווק גרסת קופה; בקיץ 2004 תגיע גרסת קבריולט. קצת אחר כך, בסתו 2004, יתחיל שיווק סדרה 1 הקטנה החדשה, במרכב 3 דלתות. לקראת סוף 2004 תגיע גרסת 5 דלתות, ובמהלך 2005 יבואו גרסאות נוספות של המכונית – קבריולט, ואולי סדאן. ב.מ.וו מגדירה את שטף הדגמים החדשים הללו כ-Big Wave, ואנשיה נרגשים מאד מהתכניות העתידיות. צביקה זימרמן, מנכ"ל קמור, מסר תכניות מפורטות יותר לגבי הצפוי לנו ב-2003. החדשות המשמעויות הן שיפור מהותי ברמת האבזור, בכל הדגמים – מענה לתלונה מסורתית כנגד ב.מ.וו; כך למשל, כל דגמי סדרה 3 מ-318 ומעלה מקבלים כסטנדרט גג-זכוכית חשמלי וחישוקי סגסוגת, ומערכת השמע התקנית היא כעת רדיו דיסק ולא רדיו טייפ. דגמי ה-6 ציל', דהיינו 320 ומעלה, מקבלים חיישן חניה כאבזר תקני (זימרמן: "אנו רואים זאת כאבזר בטיחותי חשוב"). ה-330 תקבל ריפודי עור ברשימת הציוד המקורי. סדרה 5 הנוכחית, בשנתה האחרונה בשוק, זכתה לחבילת אבזור מרשימה ותכונה Exclusive Edition. הציוד כולל ריפודי עור, דיפוני עץ, בקרת חניה קדמית ואחורית, מושבים חשמליים בדגמי 525 ו-530, טלפון GSM מקורי ב-530, ועוד. "לא צריך יהיה להוסיף כלום", אמר זימרמן. יש לציין כי הדגמים המיוחדים ימכרו במחירי 2002, ללא תוספת, דהיינו החל מ-285,000 ש"ח לדגם 520. בצד הנמוך של הסקלה יוצע דגם בסיסי חדש בסדרה 3, ה-316, עם מנוע 1.8 ל' ואלווטרוניק, 115 כ"ס. זה יוצע ברמת אבזור בסיסית אך עם מחיר כניסה נמוך יחסית של כ-185,000 ש"ח. הענן היחיד המעיב על החגיגה, במידה מסויימת, היא המיני, שקצב מכירותיה בישראל אינו מדהים. "הלקוח הישראלי רוצה יותר מטר רץ בעבור הכסף", אמר דני ברנר, יו"ר קמור, "והמיני נתפסת כמכונית יקרה בשל כך". בכל מקרה, ב-2003 תגיע לכאן המיני קופר S, שתשלים את ההיצע; מחירה יהיה כ-170,000 ש"ח. זה הזמן לחזור לכוכבת היום, ה-Z4. היתה זו ההזדמנות הראשונה של הח"מ לצפות בה במציאות, ואין ספק כי המכונית נחנה בהופעה דרמטית. קשה להגדיר אותה יפה – ענין של טעם, כמובן – אך היא מאד מעוצבת ומסוגננת, ומאד תואמת את הרוח החדשה במחלקת העיצוב של ב.מ.וו. היא שומרת על הפרופורציות הקלסיות של רודסטר – חרטום ארוך, תא נוסעים הממוקם הרחק מאחור, זנב קצר וקטום. הדגמה במקום הראתה שהגג נסגר ומתקפל במהירות רבה, פחות מ-10 שניות. בדיקת מושב הטייס הראתה סביבת נהג סולידית ואלגנטית, עם שפע משטחים דמויי אלומיניום (או אולי זה היה אלומיניום אמיתי?) ומושבים נמוכים וחובקים היטב. כותב שורות אלו התקשה למצוא מקום לברך ימין, אך זו בעיה מוכרת. בעלי ממדים יותר קונבנציונליים (דהיינו פחות מ-1.94 מ') לא צפויים להתקל בבעיות מקום. בשלב הראשון תשווק כאן ה-Z4 רק עם מנוע ה-3.0 ל' (V6, 231 כ"ס). המחיר המשוער יהיה 360,000-370,000 ש"ח; לא מעט, בהחלט, אך פחות מפורשה בוקסטר אותה רואה ב.מ.וו כמתחרה ישירה. מועד ההגעה, כאמור, עדיין אינו ידוע – נמתין בסבלנות...