זה לא היה סוד, כמובן – בודאי לא אחרי חשיפת האקורד החדשה בארה"ב ופרסום תצלומי ריגול בשבועות האחרונים – אבל הרי לפניכם ההונדה אקורד 2003 לשאר העולם.
בניגוד לעבר, הגרסה לכולם-חוץ-מלארה"ב תהיה אחידה ותיוצר ביפן, גם לשוק האירופי. במפתיע, ובניגוד לתהליך שעבר על כל שאר חברותיה לקטגוריה, בסיס הגלגלים נותר כשהיה, 2.67 מ‘ – מה שאומר שהאקורד החדשה עלולה להיות אחת הפחות-מרווחות בקבוצתה. עם זאת, הונדה טוענת שגידול כללי במידות החיצוניות אפשר הגדלת מרחב הפנים, ואף טוענת כי מבחינת הרוחב האקורד החדשה היא אחת המובילות בקטגוריה.
לדברי הונדה, האקורד הופכת להיות מתחרה של ממש בצד היותר-יוקרתי של קטגוריית המשפחתיות הגדולות, סגמנט המוגדר כ-Quality Sports. ההודעה לעיתונות מדברת על יכולת דינמית משופרת משמעותית – תחום בו האקורד היוצאת לא היתה רעה כלל ממילא – בזכות מרכב קשיח יותר ושיפורים בכל מרכיבי המיתלים וההיגוי. נתון מעניין הוא מקדם הגרר האוירודינמי (CD) המאד-נמוך, 0.26, האמור לתרום לחסכון בדלק ולנסיעה שקטה מבחינת רעשי רוח. בתחום המנועים מציעה הונדה זוג מנועי i-VTEC – גרסה מחוזקת של מנוע ה-2.0 ל‘, עם תפוקה שעלתה מ-150 ל-155 כ"ס; ומנוע 2.4 ל‘ מעניין עם לא פחות מ-190 כ"ס. מנוע זה מצוייד בבקרה אלקטרונית למצערת (Drive by wire) ומקבל תיבה ידנית חדשה עם 6 הילוכים (5 הילוכים למנוע ה-2.0 ל‘); בשני המנועים תוצע תיבה אוטומטית 5 הילוכים חדשה עם אפשרות לתפעול ידני, Sequential Shift. דגם ה-2.4 מקבל גם מערכת בקרת יציבות המכונה בהונדה Vehicle Stability Assist, או VSA. אל היצע המנועים יצטרף ב-2003 מנוע דיזל חדש מתוצרת עצמית של הונדה, אשר אמור לדברי היצרן לקבוע סטנדרטים חדשים בתחומו. נחכה ונראה.
רמת הציוד והאבזור עלתה, כצפוי, עם בקרת אקלים מפוצלת כסטנדרד בכל הדגמים, כמו גם וילונות-אויר צידיים (עובדה המאפשרת, תיאורטית, השגת ציון של 5 כוכבים במבחני ריסוק NCAP). באירופה תוצע מערכת ניווט לוויני מבוססת DVD כאופציה.
האקורד החדשה תוצע עם מגוון מרכבים מופחת: בשלב ראשון תוצע רק סדאן 4 דלתות, כאשר בהמשך תצטרף סטיישן. גרסת 5 דלתות לא תיוצר, ונכון לעכשיו לא הוזכרה גרסת טייפ-R.
הצגת הבכורה לציבור תהיה בתערוכת פריז הקרובה; השיווק אמור להתחיל בראשית 2003.