אחרי שחובבי הרודסטרים קיבלו סיבה טובה לשמוח עם חידוש יבוא המאזדה MX5, יש עכשיו עוד סיבה לחגוג. הסטריטקא מגיעה לייצור. לפני כשנתיים הציגה פורד בתערוכת טורינו את הסטריטקא (StreetKa), כמכונית-קונספט; העיצוב הרענן מבית גיאה שבה לבבות רבים, וכבר אז היה ברור שאין כל מניעה לייצר את המכונית. ובכן, זה קורה עכשיו. פורד תציג בתערוכת פריז את הסטריטקא הסדרתית – וכפי שנראה בתצלומים, היא דומה מאד למכונית-התצוגה. זאת, למרות שהגרסה הסדרתית תוכננה ותיוצר על ידי סדנת פינינפרינה, שמתמחה במכוניות פתוחות (כמו, למשל, הפיז‘ו 206CC). זהו, אגב, שיתוף-הפעולה הראשון של פורד עם פינינפרינה.
הסטריטקא הפתוחה מבוססת על פלטפורמה של הקא, ההאצ‘בק הזעירה בעלת העיצוב המבריק, אך עם שינויים מהותיים. מפסק הגלגלים הורחב, והמיתלים על כל מרכיביהם הוקשחו. מאחור מותקנים מיתלים חדשים לגמרי; המוטות המייצבים עבים מבעבר. חישוקי "16 נושאים צמיגים בחתך 45. ההגה שונה כדי שיהיה מהיר וישיר יותר, וכעת מספיקים 2.6 סיבובים מנעילה לנעילה.
המנוע הוא 1.6 ל‘ עם 95 כ"ס ו-8 שסתומים – גרסה חדשה של מנוע הפוקוס המוכר לנו. הביצועים רחוקים מלהיות מדהימים: 12.1 שניות מ-0 ל-100, ומהירות מירבית של כ-175 קמ"ש.
שיווק הסטריטקא יחל באירופה באביב 2003. סביר ביותר שהמחירים יהיו עממיים, מה שאומר שלמכונית כזו יש בהחלט מקום בשוק שלנו. אלא שבשלב זה לא ידוע אם המכונית תגיע לישראל. – מ"דלק מוטורס" נמסר כי הנושא טרם נבדק.