בתמונות המופיעות כאן ניתן לראות יותר מאשר דגמים חדשים של סמארט. למעשה, מדובר בדף חדש בהתפתחות המותג – הצעד הראשון בהרחבה משמעותית של קהל-היעד, ושל היצע הדגמים. הסמארט המקורית הינה יעילה, מבריקה, חכמה, חסכונית, שיקית ורעננה; הרודסטר והרודסטר-קופה החדשים ימשיכו להציע את כל אלו, עם רוב המרכיבים שהופכים את הסמארט לכל-כך מיוחדת. אבל הם יוסיפו לנוסחה משהו שלמכונית המקורית פשוט אין – חדוות נהיגה. ויש סיכוי טוב שהם יגיעו גם אלינו.
הרודסטר, כשמה כן היא – גג פתוח, מבנה נוצ‘בק; היא מגיע כסטנדרד עם גג נפתח חשמלי, כאשר ניתן לקבל גג "הארדטופ" קשיח ללא תוספת תשלום. הקופה מגיעה עם גג קשיח ניתן להסרה המכסה את מלוא החלק האחורי, וכאן ניתן לקבל גם את הגג הרך הנפתח כאופציה בתוספת תשלום. בשני המקרים מדובר בגג נפתח מתוחכם, הניתן לפתיחה וסגירה בכל מהירות נסיעה.
כמה פרטים טכניים. שני הדגמים החדשים, שניהם דו-מושביים, נחשבים כקומפקטיים על פי כל קנה מידה, אך ארוכים משמעותית מהסמארט המקורית. בסיס-הגלגלים גדל מ-1.81 מ‘ ל-2.36 מ‘, והאורך צמח מ-2.50 מ‘ ל-3.42 מ‘. גם מימד הרוחב גדל, ב-10 ס"מ. לעומת זאת, כיאה לרודסטר ספורטיבית, הגובה צנח מ-1.55 מ‘ ל-1.19 מ‘ בלבד. המנוע, עדיין תלת-צילינדרי מוגדש טורבו, הוא גרסה מוגדלת של מנוע הסופרקס הנוכחי; הנפח גדל ל-698 סמ"ק, וההספק מגיע ל"סביבות" 80 כ"ס – הספק מדוייק לא נמסר. לגבי הרודסטר, אגב, נמסר כי במועד מאוחר יותר תוצע גרסה זולה, עם מנוע בעל הפסק מופחת. התיבה היא גרסה משופרת של התיבה המכנית ממוחשבת-סקוונסיאלית הנוכחית, עם 6 הילוכים. עם משקל של 790 ק"ג בלבד, הביצועים בהחלט נמרצים – 10.9 שניות מ-0 ל-100 לרודסטר, 11.2 שנ‘ לרודסטר קופה (המעט כבדה יותר). המהירות המירבית בשני הדגמים היא 175 קמ"ש. עם הנעה אחורית, משקל נוצה וממדים זעירים, סביר בהחלט לצפות לחווית-נהיגה מרעננת ביותר. המיתלים עברו שדרוג גם הם, כאשר אל מתלי המקפרסון הקדמיים מצטרף מתלה דה-דיון אחורי.
ההבדלים בין שתי המכוניות אינם מצטמצמים למבנה הגג. הרודסטר מגיעה עם צמיגי 185/55-15 כסטנדרט, עם מידות של 205/50-15 או 205/45-16 כאופציה. הרודסטר-קופה מגיעה עם 205/50-15 כסטנדרט, ו-205/45-16 כאופציה. שניהם מקבלים בקרת יציבות דינמית, ESP.
הרודסטרים החדשים יהיו יקרים כמובן מהסמארט סיטי קופה/קבריולט, אך לא ברור בכמה מחירים לא ננקבו במפורש, אך הגרסה הזולה העתידית של של הרודסטר תעלה כ-13,000 יורו באירופה. לגבי היבוא לארץ – ובכן אפשר בהחלט להמר כי הרודסטר תגיע ארצה (ואין סיבה שלא יגיעו שתי הגרסאות), ותהיה אז הרודסטר הזולה בשוק. קיים כאן בהחלט פוטנציאל להצלחה.
יחד עם השקת הדגמים החדשים, פותחת סמארט במאמץ כללי לשינוי תדמית. לצורך כך הושק, בין היתר, גם לוגו חדש, אשר יוכנס בהדרגה לשימוש.