Add lightness. זו היתה האמירה המפורסמת של קולין צ'פמן, אשר עומדת בבסיס הפילוסופיה של לוטוס מזה עשרות שנים. עכשיו מיישמת לוטוס את הפילוסופיה הזו בגרסה הקיצונית ביותר של משפחת האליס/אקסיג': ה-Cup 260. מדובר בגרסה המיועדת לשמש בסיס למירוצים, אם היא היא עדיין חוקית לכביש באירופה. גרסאות Cup (קאפ, גביע) ראשונות הוצגו ב-2006, עם מפרט ספרטני משל האקסיג' הרגילה ורכיבים משודרגים לטובת יכולת עדיפה במצבים קיצוניים. בין ההבדלים יש לציין תכונות אווירודינמיות שונות, המייצרות כוח הצמדה רב יותר. האקסיג' קאפ המקורית הוצעה בשתי גרסאות מנוע, שתיהן על בסיס יחידת הכוח מתוצרת טויוטה בנפח 1.8 ל': אטמוספירית עם 192 כ"ס, ועם מגדש-על שהעלה את ההספק ל-243 כ"ס. ב-2007 הופיעה גרסה משופרת עם 255 כ"ס, וב-2008 הוצגה הקאפ 260 (כן, עם 260 כ"ס). גרסה זו גם עברה תהליך תקינה שהפך אותה חוקית לכביש באירופה ובשווקים אחרים – צעד חשוב לצורך השתתפות בסדרות מירוצים מסוימות.
עכשיו מציגה לוטוס את מהדורת 2009 של הקאפ 260. הכינוי לא השתנה, ומכאן ניתן ללמוד כי גם בהספק המירבי לא חל שינוי. לעומת זאת,המכונית איבדה 38 ק"ג בדיאטה מקיפה שכללה שימוש נרחב בסיבי פחמן לפנלים חיצוניים ופנימיים, מצבר וחישוקים קלים יותר, הסרת אי אלו רכיבים לא ממש חיוניים (כמו שטיחים או מראה פנימית) ועוד. המשקל הכללי עומד עתה על 890 ק"ג. בביצועים המוצהרים אין שינוי: 0 ל-100 ב-4.1 שניות, מהירות מירבית של 245 קמ"ש, ו... יש גם נתוני צריכת דלק ופליטת CO2, אבל אנחנו לא ממש חשים צורך לחזור עליהם כאן. הלו, זו מכונית מסלול, לא? רוצים להיות ידידותיים לסביבה, קנו פריוס או סמארט-דיזל...
כמו במהדורת 2008, הקאפ 260 מצויידת כסטנדרד במערכת בקרת משיכה, דיפרנציאל מוגבל החלקה, ומערכת בקרת זינוק (Launch Control) מתכווננת כולל אפשרות לניתוק מלא. בגרסה החדשה יש קשת התהפכות מובנית, והשילדה מגיעה עם קדחים מוכנים לחיבור כלוב התהפכות מלא תקני, מלאכה הניתנת לביצוע אצל סוכני לוטוס. עוד ברשימה: מושבים קלים במיוחד מסיבי פחמן, העומדים בתקני FIA כאשר הם מותקנים על מסילות קבועות (עוד אופציה המיועדת לשימושי מסלול בלבד, כמו גם רתמות מירוץ 4 או 6 נקודות). יש גם מתג דימום עם הפעלה פנימית או חיצונית העומד בתקני FIA למרוצים, ועוד.
המחיר לצרכן בבריטניה הוא 46,000 ליש"ט, סכום לא קטן עבור צעצוע המיועד באופן כמעט בלעדי לשימושי מסלול.