כבר על ההתחלה זה נראה טוב. לפאדוק במצודת יואב נשפך אשד ארוך של כלי תחרות. סופרים וסופרים, וזה לא נגמר! המספר הסופי נושק לחמישים צוותים. מי זוכר דבר כזה? בדקתי היטב סביב, אולי גם המשיח הגיע עם החמור...

הרבה מאובנים יוצאים מהנפטלין ומהמוזיאון להריח אבק: אופיר לוק האופנוען שפרש לצורך ייצור ילדים, רועי שפירא וגדי שטייף עם פג'רו ביבוא אישי, ומשפחת שיפר מקיבוץ רוחמה ששולפת מקורי העכביש באגי זעיר שלא רעה שטח שנתיים. גם מוטי אלדר מתעורר מנימנום ארוך, סוחב איתו שני חברים שלא טעמו ראלי מימיהם, ומתייצב בעמדת בייביסיטר לרועי מרקוביץ' הצעיר שביניהם.עידו כהן בא עם ה'זיבאר מ.'. כלי שטח ענק ממוצרי סדנת שיפורי הרכב שלו בפרדס חנה, בעל יכולות גבוהות המשווק בעיקר לצרכי צבא בחו''ל. יש בו ארבעה מקומות ישיבה, ולעידו ויוחאי האחים מצטרפים שני חברים נוספים שהוזמנו לבלות קצת בטיול שבת, למה לא? ארבעת הגברתנים החסונים בעלי מוטת כתפיים של מטר וחצי נדחקת לכיסאות, תוקעים ביניהם צידנית עם משקאות, ועידו לוקח את ההגה ''רק כדי לבדוק כמה שיפורים אחרונים שהוכנסו בכלי...''

ארז אברמוב מגיע עם רכב 'TROPHY TRAK' תואם מרוצי באחה שניתן לו לבדיקה ע''י ברוך טולדנו הבעלים. רכב שחור, רחב, מרושע, ובסגנון אמריקאי ידוע – הכל בו גדול. מאד גדול: מנוע עם מליון סמ''ק ומהלך מיתלים של קילומטר. הבדיקה של ארז יסודית, ומתבטאת בעיקר בנעיצת דוושת הגז בריצפה. הכלי המגורזן גומע את המהמורות כאילו נוסע על חצץ, הפער בינו לבין צוות 'ליוגב' הולך ומצטמצם, וכשאנחנו כבר מתחילים להריח הפתעה באוויר, מתפרק לו המנוע האמריקאי ומשיב נשמתו לאלוהי ג'נרל מוטורס, וסוף לנסיעת המבחן.

המרוץ מאורגן היטב, המסלול זורם ומהיר עם נקודות ציון מדוייקות מאד, התוואי יורד ממצודת יואב לבתרונות רוחמה, ממשיך דרומה עד דבירה, עולה לתל צפית וחבל לכיש, חוצה פעמיים את הכביש לבאר שבע וחוזר לנקודת ההתחלה. ערן וולנברג מוזנק בראש טור האופנועים המונה 11 רוכבים.

וולנברג ביום מעולה ורוכב כמו שד, ורק מיכל דלק קטן מידי דופק לו את הזכייה בגביע אלוף האלופים, שנופל כצפוי לידיו של יובל שרון הטרקטורונאי שמתאמן לקראת מרוץ הבאחה במקסיקו. אופיר לוק ושגיא הימן דולקים אחרי וולנברג, עד שמכשיר הניווט של לוק מאבד שפיות ומאט לו את הקצב. נראה לי שהגיע הזמן לשדרג את מכשירי ה-GPS בהתאם למגמה הכללית ההולכת ומתמקצעת. מכשירי ניווט רבים מידי נוטים להתקלקל, כמו של חיים אוחנה שמגיע עם טרקטורון סוזוקי LTR ייחודי ופורש באמצע, או צוות 'כרמי' שלא מצליח אפילו לזנק.

האופנוען חי סגל – תגלית השנה. כשרון טבעי על ק.ט.מ דו''פ 300 שעוקף את כל שיירת אופנועי העממית וטס בראש כשאחריו גיא גרשון המצוין. את טרקטורוני העממית מוביל גיל תימור המפתיע. אגף הטרקטורונים מונה גם הוא 11 כלים.

גל שחם ובן לאוטרבך מקטגורית הג'יפים המקצועית, מוכיחים כי ניסיון מרוצים בחו''ל הוא פרמטר חשוב בהתמקצעות. בקטגורית הג'יפים הסטנדרטים ניטשת מלחמת עולם בין לנד-רובר 'קקטוס-קוני', סובארו פורסטר של מלמד והסופה של סביון עזר ומוניק אורבי – הנווטת היחידה בתחרות. הבכורה בסיום המאבק שייכת ל'קקטוסים', רון גל וגיא גוטליב, למרות בולם קדמי תלוש, וזוהי שירת הברבור הן של הדיסקברי הזקן והתשוש והן של הצוות המצוין הזה החוטא בהרהורי פרישה. קטגורית הבאגים עמוסה בשישה כלים וכבר מזמן לא היתה כה שופעת. 'כפר מסריק' טובים יותר מהאחרים, והפעם אבא אמיר שני מנווט לבן ניר.

וכרגיל, הג'יפ הטוב בים האבק הוא הצוללת הגרעינית הצהובה של הימן וסגל. צוות מוכשר, רכב מתוחזק היטב, מכשירי ניווט תקינים, ו...ארונות ומדפים בבית שקורסים מעומס גביעים. מורים בכירים בתחום ''איך לעשות זאת נכון''.

תוצאות ראלי באחה שקמה 2008:
אופנועים מקצועית:
1. ערן וולנברג
2. שגיא הימן
3. אופיר לוק

אופנועים עממית:
1. חי סגל
2. גיא גרשון
3. מוטי אלדר

טרקטורונים מקצועית:
1. יובל שרון
2. אלי אוחיון

טרקטורונים עממית:
1. גיל תימור
2. גיא ורבר
3. גיל אלמדאווי

ג'יפים T2 סטנדרטים:
1. רון גל וגיא גוטליב (קקטוס, קוני)
2. יובל מלמד ומיקי יוחאי
3. סביון עזר ומוניק אורבי

ג'יפים T2 מקצועים:
1. גל שחם ובן לאוטרבך (מוטורוני)
2. איציק בריל וחזי בצלאל (רמות)
3. ניצן שקל וגדי חן (טלפארמה)

T1 באגים:
1. אמיר וערן שני (כפר מסריק)
2. דוד בלס, מנושביץ, דיכטר (עידן הגז)
3. צביקה כהן וערן לוי

T1 (הנעה כפולה):
1. רז הימן והלל סגל (ליוגב, עפולה מוטורס, תנועה, פוינטר)
2. עידו ויוחאי כהן
3. אלון שחף ועומר יאיר

אלוף האלופים:
1. יובל שרון (2.13 שעות)
2. הלל סגל ורז הימן (2.18 שעות)
3. ערן וולנברג (2.19 שעות)