המדינה מתחמקת מיישום המלצות ועדת שיינין, מסרבת ליישם את התוכנית לאומית לבטיחות בדרכים, ומפקירה את חיי אזרחיה על הכבישים. כך הצהירו היום (ד') קברניטי עמותת אור ירוק. דברים אלה מגיעים בעקבות הודעת משרד האוצר
 
 
3 שנים לאחר שהממשלה אימצה את מסקנות ועדת שיינין, אנחנו רואים רשות לאומית מוחלשת, תקציב מקוצץ כבר שנה שניה, למרות הבטחתו בכתב של ראש הממשלה שלא לקצץ." כך אמר יו"ר העמותה, אבי נאור באודו מציג נתון לפיו מתוך 121 המלצות ועדת שיינין, בוצעו רק 21 המלצות – 65 המלצות בוצעו באופן חלקי והיתר, 35 המלצות, לא בוצעו כלל. לדבריו, בעוד שאר מדינות העולם מאמצות תוכניות לאומיות, מכריזות על תאונות הדרכים כמגיפה ומצליחות לבלום אותה, אנחנו בישראל, לא מצליחים להתחיל אפילו עם תוכנית רב-שנתית אחת! "אני קורא לממשלה להפסיק לשלם מס שפתיים למאבק בתאונות הדרכים, לשנס מותניים ולהתחיל לפעול למיגור הנגע הנורא הזה ברצינות הנדרשת". סיכם נאור.
"אור ירוק מתכוונת לצאת למסע מחאה ציבורי גדול, כדי לעצור את מחדל הטיפול בתאונות הדרכים בישראל, ולחייב את הממשלה לפעול להצלת חיים". אמר שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה. "מדובר בקמפיין מחאה ארצי, שיקיף משמרות מחאה ב-100 צמתים ברחבי המדינה במשך 4 החודשים הבאים, ויכלול גם דקה דומיה למחאה ולהתייחדות עם זכר קורבנות הקטל בכבישים ב-25 בנובמבר. היום שנקבע על-ידי הכנסת כיום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים."
 
אור יורק גם הציגה היום שני מסמכים, המגדירים את נזקי הקיצוץ, וביניהם: