היא אמנם כבר הוצגה רשמית בישראל, בתערוכת 'אוטומוטור' האחרונה (אפריל 2008), והספקה כבר לזכות בתואר יוקרתי (מכונית השנה 2008), אך רק כעת היא מגיעה לאולמות התצוגה. קבלו אותה במחיאות כפיים סוערות – פיאט 500 החדשה. כן, אותה מכונית עירונית איטלקית אשר פרטה על נימי הנוסטלגיה אפילו בתאריך גיחתה לעולם – 4 ליולי 2007 – בדיוק 50 שנה אחרי הצגת הבכורה ל-500 הראשונה והמקורית.המכונית הנוסטלגית של פיאט מגיעה אלינו עם מנוע אחד – בנזין 1.4 ליטר (100 כ''ס) – וזוג תיבות הילוכים לבחירה, ידנית או אוטומטית רובוטית (שישה או חמישה יחסי העברה, בהתאמה). את כולן כבר הכרנו בעת נהיגת ההשקה של המכונית אבל בכל זאת: 10.5 שניות בתאוצה ממצב עמידה למאה קמ''ש, מהירות מרבית של 182 קמ''ש, צריכת דלק של 15.9 ק''מ לליטר ופליטת מזהמים של 149 גרם CO2 לק''מ.

פיאט 500 מגיעה אלינו ברמת אבזור אחת, 'פופ' (POP) הכוללת את כל שנדרש: חישמול מלא, מחשב דרך, שקע USB, חישוקים קלים, רדיו דיסק עם שליטה מגלגל ההגה, מערכת 'בלו אנד מי' ועוד. באגף הבטיחות נמצא שבע כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת משיכה, מערכת 'היל הולדר' (Hill Holder) למניעת הידרדרות ועוד. תג המחיר המצמד לשמשתה של גרסה זו עם תיבת הילוכים ידנית עומד על 130 אלף שקלים כאשר אקזמפלר עם תיבת ההילוכים רובוטית יאלץ אתכם לרשום שיק נוסף על סך 5,000 שקלים. אגב, זו הרובוטית תוצע גם עם גג שמש פנורמי בתוספת מחיר של כ-5,000 שקלים.

אבל היא יכלה להימכר גם בגזרת ה-105 אלף שקלים
עוד בתערוכת אוטומוטור רמזו בסמל''ת כי ה-500 החדשה תימכר בגזרת מחיר זו וכי רק כ-200 מדגמי האייקון המוטורי המחודש יעלו לחופי ישראל מדי שנה. לנו לא נותר אלא להצטער על כך שמכונית שיכלה להיות להיט גם בישראל, מעט פוספסה. ולאו דווקא באשמת היבואן.
נכון הוא שבאירופה המכונית נמכרת כמו לחמניות וזו הסיבה ליעד המכירות הזעום שבו נקבה היבואנית; נכון גם שביחס לתג המחיר של מכונית רטרו נוספת כמו פולקסווגן חיפושית (שכבר איננה נמכרת בישראל) או מיני (כ-170 אלף שקלים עבור הגרסה הבסיסית) ה-500 מציעה דיל בלתי רגיל, אבל לדעתנו על סמל''ת היה לייבא את ה-500 גם בגרסאות אבזור דלות יותר, ללא מראות מתקפלות, למשל או ללא מערכת 'בלו אנד מי' המוסיפה למכונית גם ריפודי עור למושבים (חיפוי חלקי) ולגלגל ההגה. או אז (בהתבסס על פערי המחיר בין הפנדה ל-500) מחיר מכונית הרטרו בישראל יכול היה לרדת משמעותית – לגזרת ה-105 אלף שקל ואולי אף פחות. שם היתה ה-500 מגלה מתחרות אחרות לחלוטין – מאזדה2, סוזוקי סוויפט ועוד רבות וטובות שאינן בהכרח מציעות את אותו חיוך המלווה עם כל כניסה למכונית העירונית של פיאט.

ה-500 המקורית היתה אחת המכוניות החשובות ביותר בהיסטוריה של פיאט, וגם אחת האהובות ביותר; זו החדשה, גם אם מיועדת לקהל יעד שונה במעט, צריכה להימכר גם במחיר נמוך מעט יותר ולקסום לאותם צעירים של אז (שכעת כמעט וניתן להגדירם כאזרחים וותיקים), כמו גם לצעירים החדשים. נחזיק אצבעות לסמל''ת שתנסה לעשות זאת בשנה הבאה.