בהתאם לצווי האופנה ולפי דרישות השוק – בעיקר האירופאי, חושפת סיאט גרסה חסכונית ונקייה במיוחד של האיביזה החדשה. האיביזה 'אקומוטיב' (Ecomotive) תצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.4 ליטר המציע 80 כוח-סוס, ומתיימר לגמוע בממוצע כמעט 27 ק"מ לליטר! בנוסף לכך מבטיחים בסיאט פעולה נקייה במיוחד של מנוע זה, עם נתון פליטת CO2 של 99 גרם לק"מ. מדובר בשיפור מרשים בהשוואה לאיביזה הנקייה עד כה בהיצע – הטורבו-דיזל 1.4 ליטר היוצאת – שהתהדרה בנתון פליטת CO2 של 120 גרם לק"מ. בסיאט טוענים כי השיפור אותו מציג המנוע המעודכן השוכן בסיאט טורבו-דיזל החדשה התקבל בעיקר הודות למערכת ניהול מנוע חדשה אך מציינים גם את החישוקים הקלים, סגירת פתח כניסת האוויר העיקרי מסבכה הקדמית וספויילר אחורי לטובת יעילות אווירודינאמית משופרת. עוד מדווחים בסיאט כי בגרסה החסכונית ביותר בהיצע היצרנית הספרדייה וויתרו על גלגל רזרבי (במקומו תמצאו ערכת תיקון תקרים; יאללה, לעבודה...) אך בשום אופן לא על אמצעי בטיחות נדרשים, בהם כריות אוויר ומערכות עזר למיניהן. האיביזה אקומוטיב תוצע בגרסת חמש דלתות (הנראית כאן) ובגרסת 'ספורט-קופה'.
הפרטים המלאים ייחשפו במסגרת ההשקה הרשמית, במהלך תערוכת הרכב הבי"ל בפריז, תערוכה במהלכה גם תושק גרסת הקופרה הקרבית, עליה דיווחנו זה עתה.