רק בשבוע שעבר סיפרנו לכם על שמועות ראשונות על המכונית שמתכוונת יצרנית האופנועים KTM לייצר בשיתוף עם חברת אודי, והיום מגיעים אלינו פרטים רשמיים ראשונים, גם אם חלקיים, על המכונית (שכנראה באמת תקרא קרוסבו).
ראשית כל, מדובר ביורשת רעיונית לסופר 7 האגדית של לוטוס (שעדיין מיוצרת ע''י חברות שונות בגרסאות מעודכנות) – מכונית קטנה, קלילה (היעד הוא להעמיד את מחוג המאזניים על פחות מ-700 ק''ג!) וחשופה לאלמנטים (או כמו שהגדיר את זה בכיר ב-KTM – אם יורד גשם, זבש''כם!). מדובר במכונית חוקית לכביש, אולם אין ספק שהכוונה העיקרית היא ליצור מכונית שעשוע לימי מסלול ולא ליום יום.הדרך אל משקל הזבוב עוברת דרך שלדת סיבי פחמן, מה שגם מסביר את תג המחיר הלא ממש צנוע – כ-40,000 יורו – אם כי במונחים אירופאיים עדיין מדובר בתג מחיר סביר, הרחק מספירות המכוניות האקזוטיות. דווקא היקפי היצור אקזוטיים למדי –כ-500 מכוניות בשנה בשלב הראשון.
המנוע המיועד נחשף גם הוא בפרטים שהודלפו, ובכך נחתם אחד מערוצי הספקולציות העיקריים ביחס למכונית. באופן מפתיע לא יהיה זה מנוע ה-TSI1.4 החדשני של אודי, אלא מנוע ה-2.0 ל' TFSI הוותיק והמוכח יותר. גרסת הבסיס של המכונית תסתפק בכ-220 כ''ס בעוד גרסת העל, שתזכה לכינוי S3 תזכה לגרסה בעלת 320 כ''ס, רמת ההספק הגבוהה ביותר, ובהפרש גדול, בה יוצע מנוע זה (הגרסה החזקה ביותר עד כה של מנוע זה מפיקה 260 כ''ס, באודי S3). בכל הגרסאות יותקן המנוע באמצע המכונית, מאחורי המושבים ויניע, כמובן, את הגלגלים האחוריים.
המכונית, שאמורה ע''פ KTM להעביר את ההתלהבות וההנאה של אופנוע לארבעה גלגלים, תוצג רשמית בתערוכת ז'נבה. עד אז נשאר רק לדמיין, ולתהות האם הסיכויים שהיא תגיע לארץ שואפים לאפס במעלה השלישית או אקספוננציאלית...