מרצדס-בנץ, באמצעות חברת הבת הברזיליאית Mercedes-Benz do Brasil, הודיעה כי כבר בתחילת 2009 יחלו העבודות על הרחבת קומפלקס מפעלים ענק בברזיל, בהשקעה מדווחת של 600 מיליון יורו.מרצדס היא יצרנית המשאיות הגדולה בברזילהמפעל המשודרג יעסוק בייצור אוטובוסים ומשאיות, תחום בו מחזיקה Mercedes-Benz do Brasil - "סניף" מרצדס בברזיל - את ההובלה בשוק המקומי הענק, וההולך וגדל.
במרצדס מאמינים בהמשך הצמיחה של שווקים מתפתחים, כמו בדרום אמריקה, וצופים כי המפעל הענק יעניק ליצרן יתרון על-פני מתחריו בעשור הקרוב, ויאפשר עמידה בתחרות ההולכת וגוברת, בעיקר מצד פולקסוואגן שגם היא מייצרת משאיות ואוטובוסים גדולים לשוק דנן.
המפעל ייבנה כהמשך למפעל וותיק הפעיל כבר מזה 50 שנה, אך יהפוך למודרני, מתקדם ויעיל בהרבה עם הגדלת תפוקת הייצור ב-25% כהתחלה, עלייה באיכות הייצור וכושר ייצור גדול של חלקים שונים - גם למפעלי מרצדס אחרים בעולם. יכולות הייצור שלו והאפשרויות לשנות ולעדכן קווי ייצור שלמים בקלות יחסית יהפכו את קומפלקס המפעלים ליעילים ומהירי תגובה ביכולת להתאים ייצור לדרישות שוק משתנות. במרצדס מדגישים עוד כי הודות להרחבת המפעל יותר חלקים ייוצרו בברזיל ויאפשרו העסקת עובדים רבים נוספים.
מרצדס מכרה כמעט 23,000 משאיות ואוטובוסים בשבעת החודשים הראשונים של השנה בברזיל, ובכך הפכה ליצרן המוביל של כלי רכב כבדים בברזיל עם נתח שוק של 31%.
מאז 1956 ייצרה מרצדס 1.6 מיליון כלי רכב בברזיל.