כמאמר אנשי המכירות; כאשר בוחרים היכן לגור, יש שלושה דברים שעליהם אסור להתפשר: מיקום, מיקום ומיקום. בהתחשב בכך ובהתבסס על נתוני 2007 שפרסמה זו השנה ה-22 'רשות הביטוח הלאומית למלחמה בפשע' (NICB ר''ת: National Insurance Crime Bureau) מאילנוי, לא כדאי לבעל רכב לגור במדינת קליפורניה.
הונדה סיוויק 1995מדד של הרשות המורכב ממספר גניבת כלי רכב לכל 100,000 תושבים, נתגלה כי לא זאת בלבד שארבע ערים מתוך עשר הינן מקליפורניה, ארבעתן מרכיבות את החמישייה הראשונה ברשימה. את הרשימה פותח אזור העמקים המרכזיים בעיר מודסטו; אזור המוביל את הרשימה המפוקפקת שנה רביעית. אחריו נמצא אזור המורכב מסן-דיאגו, סן מרקוס וקארלסבד, כאשר העיר סטוקטון אוחזת במקום הרביעי ואזור המורכב מסן פרנסיסקו, פרימונט ואוקלנד במקום החמישי. לאס וגס (במקום השני), היא העיר היחידה בחמישייה הראשונה שאינה שייכת לקליפורניה (אלא לנוואדה, כמובן).
לטענת הרשות הסיבה ל''פופולריות'' של קליפורניה היא בשל היותה מדינה עשירה יחסית, בעלת לא מעט נמלים (לשינוע מהיר מחוץ למדינה). אך עיקר בעייתה של קליפורניה היא הקרבה למקסיקו.

אז על פי הנתונים, להיות בעל רכב במדינת השמש האמריקנית טומן בחובו סיכון גבוה יחסית להיעלמות כלי הרכב. אבל איזה רכב הכי נגנב? ובכן, כפי שמתרחש בטבלת מכירת רכב חדש בארה''ב, כך גם כאן היפנים מובילים; הונדה סיוויק שנת ייצור 1995 ראשונה, הונדה אקורד (1991) שנייה וטויוטה קאמרי (1989) שלישית. מושל קליפורניה, ארנולד שוורצאנגר, יכול להתנחם בכך ששיעור גניבת כלי רכב ירד ב-9 אחוזים לעומת נתוני 2006.

ואצלנו?! ירידה של 22.5 אחוז בהיקף גניבות כלי הרכב בחציון הראשון של 2008 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גם אצלנו הרכב הנגנב ביותר הנו יפני, הסובארו ליאונה, כש-800 מכוניות ''מצאו'' בעלים חדשים מתחילת השנה. במקום השני קטנוע סאן-יאנג עם למעלה מ-500 קטנועים גנובים. שלישית המיצובישי לנסר, עם למעלה מ-500 כלי רכב גנובים מתחילת השנה.

אל תשכחו לנעול את המכונית!