הכל ציפו לזיקוקים – ואלו אכן הגיעו. אתמול (יום ה') נערך דיון נוסף ב-FIA בסוגיית הריגול שהסעירה את עולם הפורמולה 1 – ובניגוד לפעם הקודמת, מקלארן לא יצאה נקיה. בדיון הקודם נקבע כי לא נמצאו ראיות לשימוש שעשתה מקלארן במידע שעבר לידיה אודות יריבתה, פרארי; אבל מאז צצו ראיות חדשות, בדמות תקשורת אימיילים (ששוחזרה לאחר שנמחקה) אשר הוכיחה כי אכן המידע הסודי הועבר הלאה ונעשה בו שימוש. עקב כך נקנסה קבוצת מקלארן בסכום דמיוני של 100 מיליון דולר – וכל נקודות-היצרן שצברה בעונה הנוכחית (בה מקלארן מובילה בבטחה את אליפות היצרנים) נמחקו. הקבוצה גם לא תוכל לצבור נקודות בהמשך העונה. ענין מחיקת הנקודות משמעותי לא רק בהיבט הספורטיבי: מדובר בהרבה מאד כסף נוסף שמשולם עבור כל נקודת-יצרן, ובפגיעה קשה נוספת בכיס של מקלארן.לעומת זאת, נהגי מקלארן המילטון ואלונסו, מובילי טבלת הנהגים, נמצאו נקיים בהעדר הוכחות כי היו קשורים למידע הסודי – או אולי סיבה אחרת? הנה ציטוט מתוך ההודעה הרשמית של ה-FIA:
"due to the exceptional circumstances in which the FIA gave the team's drivers an immunity in return for providing evidence, there is no penalty in regards to drivers' points". לכאורה ניתן להבין מכך כי לכל נהגי מקלארן ניתנה חסינות, בתמורה למסירת מידע; מי שכנראה חשף את האימיילים המפלילים היה פדרו דה לה רוסה, נהג המבחן של פרארי שהיה אחד הצדדים בתכתובת האימייל. נשיא ה-FIA מקס מוסלי פנה אליו אישית – אך במכתב גלוי – בו הוא מבטיח כי לא יאונה לו כל רע אם ימסור את כל המידע שבידו. אלונסו והמילטון, לעומת זאת, אכן לא ידעו דבר ואיש אינו חושד בהם. הם מסרו הודעות רשמיות ומסודרות ל-FIA, וזה הכל.

ובכל זאת, קשה שלא להציג שאלות קשות. האם המידע הסודי שבו עשתה מקלארן שימוש ככלות הכל לא סייע לנהגי הקבוצה להשיג יתרונות טכניים כאלו ואחרים, גם אם מדובר בפוטנציה בלבד? ושאלה יותר רלבנטית היא מה יקרה עם מקלארן בעונה הבאה, האם וכיצד תצליח להתאושש מהמהלומה הפיננסית האנושה שספגה (שלא לדבר על התדמיתית. מן הסתם, לא יהיה קל למצוא ספונסורים שירצו לשתף פעולה עם קבוצה שהוכחה כעבריינית).

יש לציין עוד כי רון דניס, ראש קבוצת מקלארן, הביע תסכול מהחלטת ה-FIA, והוא ממשיך להכחיש כי נעשה שימוש כלשהו במידע שהגיע מפרארי.