האמר H1, כלי הרכב שמסמן אולי יותר מכולם את ההגזמה והזיהום של תעשיית הרכב האמריקאית, הופך לחשמלי. בטקס בנוכחות קנסלר אוסטריה, כריסטיאן קרן, וארנולד שוורצנגר, נחשפה גרסה חשמלית לא מזהמת של רכב השטח המיתולוגי. רכב שתוכנן עבור הצבא האמריקאי, וזכה לאהדת הציבור לאחר ששוורצנגר עשה לו יחסי ציבור.
שליחות חשמלית: שוורצנגר חשף האמר בלי זיהום
צילום: מנהל
יותר מעשור אחרי שירד מייצור בגרסאות דיזל ובנזין, ההאמר החשמלי מציע את אותה חווית שטח ייחודית, אבל בלי לזהם את הסביבה ולצרוך כמויות אדירות של בנזין או סולר. חברת המחקר והפיתוח האוסטרית קרייזל אלקטריק (Kreisel Electric) החליפה את יחידת הכוח המקורית בשני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, שמספקים יחד 490 כ"ס ונתמכים במערך מצברים מרשים - לא פחות מ-100 קילוואט-שעה.
שליחות חשמלית: שוורצנגר חשף האמר בלי זיהום
צילום: מנהל
מערכת ההנעה מספקת מהירות מרבית של 120 קמ"ש, דומה לגרסאות הצבאיות, וחשוב יותר טווח נסיעה מרשים של 300 ק"מ, יותר ממספיק לטיול השטח שתכננתם. לרכב משקל לא-צנוע של 3,300 ק"ג, ואם כבר פיתחתם תיאבון אז לצערנו אין לנו בשורות - מקרייזל אלקטריק נמסר כי אין כוונה לייצר את ההאמר החשמלי באופן סדרתי, וכי מדובר רק בתרגיל יחסי ציבור לכבוד השקת מרכז מו"פ חדש למערכות הנעה חשמליות למכוניות.
שליחות חשמלית: שוורצנגר חשף האמר בלי זיהום
צילום: מנהל
מצד שני, אם יש לכם מספיק כסף, אולי הם יסכימו לייצר לכם האמר כזה בהזמנה מיוחדת. אחרי הכל, קרייזל אלקטריק היא זו שהסבה מרצדס G-קלאס להנעה חשמלית עבור שוורצנגר.