אחרי עיכובים ודחיות, ובאיחור ניכר לעומת ההשקה באירופה, יונדאי ישראל מתכוננת להשיק את ה-i30 החדשה. המכונית, שהושקה בתערוכת פאריז 2016, תצטרף לאלנטרה ולאיוניק במרדף של יונדאי אחרי הלקוח המשפחתי. יונדאי ישראל לא הזדרזה להביא את המכונית, שיורשת דגם שהצליח בארץ, בשל ענייני תמחור. אך לאחר משא ומתן ארוך, נראה שכעת חלה התקדמות בנושא ודברים מתחילים לזוז. למעשה, מכוניות ראשונות כבר נחתו בארץ לצורך תקינה והדרכה ואנשי המכירות של החברה כבר פגשו בהן - וכך גם עדשת המצלמה שלנו. תחילת השיווק של המכונית תהיה עוד השנה, ככל הנראה בחודש נובמבר.
יונדאי i30 תגיע סוף סוף - כנראה
צילום: קובי אלקיים, יצרן

נא להכיר
המכונית החדשה שונה מהותית מקודמתה, ואמורה לקחת את המשפחתית האירופאית של יונדאי עוד צעד קדימה מבחינת טכנולוגיה, עידון ואיכות תא הנוסעים. זו למשל המשפחתית הראשונה של הקונצרן שתוצע עם מנוע טורבו – 1.4 ל', 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ – כמנוע העיקרי, במקום מנוע ה-1.6 ל' האטמוספרי המקובל. המנוע משודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים – ואם המפרט הזה מזכיר לכם מכוניות של קונצרן פולקסווגן, זה כנראה לא במקרה – בעבר הכריזו קברניטי קונצרן יונדאי כי הם רואים בפולקסווגן מודל לחיקוי.
המהירות המרבית היא 205 קמ"ש וההאצה ל-100 קמ"ש תארך 9.2 ש' – שיפור גדול ביחס לנתוני הדור הקודם ומכובדים בפני עצמם, אם כי לא שוברי שיאים בקטגוריה. צריכת הדלק הממוצעת, לפי יונדאי, עומדת על 18.2 ק"מ/ל'.
יונדאי i30 תגיע סוף סוף - כנראה
צילום: קובי אלקיים, יצרן
בסיס הגלגלים של הדור החדש של ה-i30 נותר 265 ס"מ ,והאורך צמח מעט ל- 434 ס"מ לעומת 430 ס"מ בעבר. היא מעט רחבה (ב-1.5 ס"מ עם 179.5 ס"מ) ונמוכה יותר (145.5 ס"מ לעומת 147 בעבר) מבעבר ותא המטען גדל קלות ל-395 ל' לעומת 378 ל'.
כאמור, המכונית צפויה להגיע בסוף השנה בגרסת ההאצ'בק. עדיין לא ברור מתי בדיוק תגיע גרסת הסטיישן (CW) שגם היא זכתה להצלחה בארץ בעבר, אבל זה יקרה כנראה במהלך 2018. המכונית החדשה תוצע בארץ במספר רמות גימור, ולפי הנתונים שבידינו, רמת האבזור תהיה גבוהה. היבואן הכריז בעבר כי בכוונתו להביא את דגמי יונדאי החדשים עם מירב מערכות הבטיחות האפשריות – ונראה שב-i30 זה יתרגם לבלימה אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב (לא ברור אם כולל תיקון), ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אוטומטית.
ביונדאי מביעים עניין גם ביבוא גרסת ה-N הספורטיבית, המצוידת במנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 275 כ"ס. היא תגיע תחילה בגרסה ידנית אך בהמשך הדרך תוצע גם גרסה דו-מצמדית. חשיבות גרסה זו היא כמובן קידום התדמית, אך עדיין לא ברור מתי בדיוק תגיע.
יונדאי i30 תגיע סוף סוף - כנראה
צילום: קובי אלקיים, יצרן