במהלך סוף השבוע האחרון נחתה בישראל הלמבורגיני המודרנית הראשונה – ולא סתם למבורגיני, אלא הדגם הבכיר של היצרן – אוונטדור. אולם מדובר במכונית שהגיעה ביבוא אישי, ולא בתחילת היבוא הסדיר עליו מדובר כבר יותר משנה.
בקצרה, נזכיר כי האוונטדור החליפה לפני כשש שנים את המורצ'ילגו בתור נציגת למבורגיני בסגמנט מכוניות העל. בשונה מהדור האחרון של מתחרותיה, מתחת לעיצוב המרהיב של הלמבורגיני היקרה ביותר שוכנת יחידת הנעה 'מיושנת', במובן הטוב של המילה – מנוע V12 אטמוספרי מרכזי בנפח 6.5 ליטר, עם 700 כ"ס ב-8250 סל"ד ו-70 קג"מ ב-5500 סל"ד. ההנעה היא כפולה, והתיבה רובוטית חד-מצמדית עם 7 הילוכים – ואל תדאגו, היא עובדת טוב יותר מהתיבה הרובוטית בקורולה 2008...
הביצועים, כראוי לקטגוריה, מועכי כליות ומרוממי נפש – 2.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ו-8.9 שניות מ-0 ל-200 קמ"ש. המחיר באירופה מתחיל ב-260,000 יורו – בערך פי 12 ממחיר פולקסווגן גולף 1.4 ל' טורבו אוטומטית... ומדובר במחיר התחלתי, כן? לא מחירה של גרסת ה'פירלי', כמו המכונית שהגיעה ארצה.
למבורגיני אוונטדור בישראל! בערך...
צילום: מנהל
הבעלים המאושר של הלמבו הארצישראלית החדשה הוא עודד שריקי – שם שחובבי המכוניות האקזוטיות בארץ כבר מכירים. הוא מחזיק אוסף מכוניות מכובד גם במושגים אירופאים: פרארי 458, אסטון מרטין ראפיד, שני דגמי רולס רויס – גוסט מודל 2014 ופאנטום מודל 2016 – וזה חוץ מרכבי אספנות ו"סתם" מכוניות כמו מרצדס S קלאס פתוחה, ריינג' רובר ועוד. כך שהאוונטדור אמורה להרגיש לגמרי בבית...
רוצים לדעת עוד על האוסף והאדם שמאחוריו? ממש במקרה, ישודר היום בערוץ 2 ראיון של חיים אתגר ("אנשים", 18:50) עם עודד שריקי – עם התייחסות, כמובן, לצי הרכב יוצא הדופן.
למבורגיני אוונטדור בישראל! בערך...
צילום: מנהל