שבועות ספורים לאחר שסיאט ישראל החלה בשיווק הלאון המחודשת, נוחתת בארץ גם הגרסה הספורטיבית שלה, הקופרה. הקומפקטית הלוהטת מספרד יוצאת לדרך מחודשת ממש במקביל למתחרה מבית, פולקסווגן גולף GTI. הקופרה נראית טוב מבעבר בזכות תאורת לד, פנסי ערפל עדכניים, ושבכה אגרסיבית יותר. חבילת 'בלק ליין', שכוללת השחרה של בתי המראות, מסגרת השבכה וחלקים בחישוק, תורמת אף היא למראה.
בתא הנוסעים עודכן המראה ושופרה האיכות. בסיאט החליפו את מערך המולטימדיה בחדיש יותר, שלו צג "8, ממשק אפל קאר-פליי, מצלמה ובלוטות'. בניגוד לעבר תוצע המכונית עם מפתח חכם, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג (רק בחמש דלתות), תאורת פנים משתנה וריפוד מושבים נאה מבעבר שמשלב עור ואלקנטרה. מושבים ספורטיביים יותר הם אופציה, שמחירה 10,000 שקלים.
וגם לאון קופרה מתעדכנת
צילום: מנהל
המכונית הספורטיבית של סיאט תגיע עם חישוקי "19, קאליפרים אדומים, גג זכוכית פנוראמי, חיישני חניה היקפיים, ואפשרות לכיוון קשיחות הבולמים. למרבה הצער, ובניגוד למגמה בשאר המותגים שמביא היבואן – הלאון קופרה מגיעה בלי מערכות בטיחות מתקדמות (שמוצעות באירופה).


והמנוע
כמובן שאחד הצדדים המדוברים במתיחת הפנים שעברה הלאון הוא הוא "עיגול" ההספק ל-300 כ"ס מרשימים. אבל אנחנו, לטענת היבואן "בגלל היותנו מדינה חמה", נמשיך לקבל את גרסת ה-290 כ"ס שהוצעה כאן בעבר. זאת בשילוב עם התיבה הדו-מצמדית שלה שישה הילוכים (לפחות כרגע, הגרסה הידנית לא תוצע בארץ). להורדת הכח לכביש מסייע דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה של האלדקס. נתוני הביצועים לא השתנו והקופרה תחצה את קו המאה ב-5.7 או 5.6 ש' (5 ו-3 דלתות). כמו בעבר מוצעת המכונית בגרסת חמש דלתות שתעלה 229,000 שקלים או שלוש דלתות שתעלה 224,000 שקלים.
סיאט לאון קופרה - מבחן דרכים (300 כ"ס, השקה) (וידאו)
וגם לאון קופרה מתעדכנת
צילום: מנהל