יש שיאים שמחזיקים לנצח, ויש כאלו שנשברים כבר אחרי פחות מארבע שנים. במיוחד כאלו שפורשה קובעת, רק כדי לשבור אותם בעצמה.
וזה בדיוק ההישג שרושמת פורשה 911GT3 החדשה, שניפצה את זמן ההקפה של קודמתה בנורבורגרינג ב-12.3 שניות - הישג מרשים, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר במתיחת פנים ובאחד ממסלולי המירוץ המסוכנים בעולם. זמן זה הופך את ה-GT3 לאחת המכוניות הסדרתיות המהירות ביותר אי-פעם בנורבורגרינג (אם כי פורשה 918 ספיידר לדוגמה הייתה מהירה יותר).
הביסה את עצמה: פורשה חוגגת בנורבורגרינג
צילום: מנהל
קבע את השיא: נהג הניסוי של פורשה, לארס קרן
ה-GT3 החדשה קבעה זמן של שבע דקות ו-12.7 שניות בנורבורגרינג נורדשלייפה, במפרט מאושר לכביש כפי שניתן לרכוש בכל אולמות התצוגה של פורשה בעולם. אם אתם ממש עשירים, כמובן. מחירה עומד על החל מ-152 אלף יורו באירופה, ו-1.35 מיליון שקל בישראל.
מכונית השיא צוידה בתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית (PDK בשפת פורשה), ולא בתיבה הידנית שמוצעת שוב כאופציה עם מתיחת הפנים. יתר המפרט היה אף הוא סטנדרטי למדי, וכלל צמיגי מישלן ספורט קאפ 2 N1.
ל-911GT3 מנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר, שמפיק 500 כ"ס ב-8,250 סל"ד ו-46.9 ב-6,000 סל"ד. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית ומניע את הגלגלים האחוריים. ה-GT3 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות (3.9 עם תיבה ידנית), 7.3 שניות מעמידה ל-160 קמ"ש (7.6 בידנית) ו-11 שניות ל-200 קמ"ש (11.4). המהירות המרבית של הדגם הרובוטי עומדת על 318 קמ"ש, לעומת 320 בגרסה הידנית.