האליפות היתה עניין כמעט סגור כבר בסוף המירוץ הקודם, אבל אם יש ענף שהוכיח שוב ושוב ששום דבר לא סגור עד שהגברת המאותגרת-משקלית לא שרה, הרי שזה ה-WRC. אבל לא הפעם – בסוף המירוץ בווילס, כשיש עוד מירוץ אחד עד סוף העונה, תמונת האליפות סגורה. סבסטיאן אוג'ייה, שבתחילת העונה היה נראה שאיבד את מגע הקסם והוא יפסיד את האליפות, זכה בפעם החמישית ברציפות (מתחילת האלף, כמעט כל אלופי ה-WRC נקראו סבסטיאן – נקודה למחשבה אם אתם בדיוק מחפשים שם לילד...), וקבוצת M-Sport זכתה באליפות היצרנים. סליחה – אליפות הקבוצות. הרי זו קבוצה פרטית, ולא קבוצת מפעל – וזו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ה-WRC שקבוצה פרטית זוכה באליפות. כבוד.
WRC ווילס – אוג'ייה אלוף שוב, M-Sport בפעם הראשונה
צילום: מנהל
אלפיין אוונס זוכה לניצחון בכורה ביתי
וכבוד גם על הדרך – הקבוצה היתה צריכה בסך הכל ארבע נקודות כדי לסגור את הקרב על האליפות, אך היא היתה רחוקה מלנהל מירוץ "אסטרטגי", וכל שלושת נהגיה סיימו בתוך הנקודות. ולא סתם נקודות – אלפין אוונס ניצח בפיאסטה, ניצחון בכורה לנהג הוולשי, ועוד מול הקהל הביתי. הוא גם הבריטי הראשון שמנצח במירוץ מאז ריצ'ארד ברנס בסובארו בשנת 2000. אויט טאנאק, שהגיע לזינוק עם סיכוי תאורטי לזכות בתואר, סיים שישי, ואפשר לאוג'ייה, שסיים שלישי, לפתוח פער בלתי ניתן לסגירה בראשות הטבלה, ראלי אחד לפני סיום העונה.
מי שבאמת יכול להיות מאוכזב השנה הוא ת'יירי נוייביל, שנהג ביונדאי i20, והוכיח יותר מפעם אחת השנה שהוא הנהג המהיר ביותר בזירה, כפי שמוכיח מספר ניצחונות הסטייג'ים שהשיג השנה. אבל הוא הרבה לטעות, מה שעלה לו בפרישה ממירוצים ואובדן נקודות יקרות. הטעויות בתחילת העונה, במונטה קרלו ושבדיה, גרמו לו לפגר מאחור, פער שהוא סגר במירוצים הבאים – רק כדי לטעות שוב בגרמניה וספרד, ולאפשר ליריביו, ובראשם אוג'ייה, לברוח לו בטבלה. כי זה בדיוק מה שהפריד בין ת'יירי לאוג'ייה עתיר הנסיון – האחרון ידע לצבור נקודות גם במירוצים בהם דברים פחות "הסתדרו לו". למרות שנחת השנה בקבוצה חדשה (אחרי שפולקסווגן, איתה התחרה, פרשה במפתיע), עם מכונית חדשה ולא מוכרת לו, והצליח לזכות בתואר – למרות שניצח רק בשני מירוצים העונה. הוא הוכיח השנה גם יכולת קבוצתית למופת, כשעזר לשני חבריו לקבוצה, טאנאק ואוונס, לזכות בעוד שלושה ניצחונות.
WRC ווילס – אוג'ייה אלוף שוב, M-Sport בפעם הראשונה
צילום: מנהל
אוג'ייה מנצח
ועוד קצת לסיום על M-Sport והאיש שעומד מאחוריה – מלקולם ווילסון – כי באמת שמגיע. בתקציב זעום יחסית לקבוצות הרשמיות, תוך מאמצים אדירים ולפעמים אף השקעת כסף מכיסו הפרטי, הוא הצליח להרכיב קבוצה מעולה עם צוות נהגים מרשים (אוג'ייה, כאמור, ראשון בדירוג הכללי, טאנאק שלישי ואוונס חמישי) ולהשיג תוצאות חסרות תקדים עבור קבוצה פרטית. אליפות הנהגים ואליפות הקבוצות.
אז אחרי כל הדרמה, השמפניה והדמעות – קרקס ה-WRC אורז מטלטליו ונודד אל הקצה השני של העולם, למירוץ האחרון לעונה באוסטרליה. המירוץ יתקיים עוד שבועיים וחצי, ב-17-19 לנובמבר. נתראה אז!

WRC ווילס – אוג'ייה אלוף שוב, M-Sport בפעם הראשונה
צילום: מנהל
M-SPORT חוגגים אליפות ראשונה מזה עשור