רגע אחרי שהשיקה את סיאט איביזה החדשה, חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, עומדת להשיק את הארונה - רכב פנאי קטן חדש, ביבואנית מקווים כי יגביר את מכירות המותג. הארונה, שחולק בסיס עם האיביזה, צפוי לנחות בארץ עוד לפני סוף השנה הנוכחית - לקראת כניסה לקצב מכירות מלא ב-2018. למעשה בסיאט כבר החלו בפעולות טרום שיווק שלו.

הארונה יתייצב בארץ עם מנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים, עם נפח של 1.0 ליטר ו-115 כ"ס, אותו פגשנו לאחרונה גם באיביזה החדשה. הוא ישודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ולפחות בתחילת הדרך לא צפויה גרסה ידנית. עם חטיבת כוח זו הארונה מציע מהירות מרבית של 182 קמ"ש והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10 שניות. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 20 ק"מ לליטר, והציון ירוק לכל הגרסאות הוא 4.
סיאט ארונה יושק בישראל בימים הקרובים
צילום: מנהל
ביבואנית לא פרסמו עדיין מפרט רשמי, אך נראה שהארונה יוצע בשלוש רמות גימור: סטייל, FR ו- FR פרו (Pro). שלושתן יצוידו במערכת בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. סטייל תוצע עם חישוקי "16, מערכת המולטימדיה עם מסך "8 ותאימות לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. גרסת ה-FR תוסיף בין היתר בקרת אקלים ואיפור ספורטיבי קליל - בין היתר חישוקים קלים גדולים יותר ותאורת לד קדמית (רק לתאורת יום) ואחורית, חלון גג וצביעה דו-גוונית.
לצד פריטים אלו, הפרו מוסיפה מצלמת נסיעה לאחור, מערכת שמע משופרת, מפתח חכם, ריפוד מהודר יותר, ותאורת לד קדמית מלאה. אנו מעריכים כי מחירי הארונה החדש צפויים להתחיל סביב 110,000 שקל לגרסת סטייל ועד ל-130,000 עבור ה-FR פרו.
סיאט ארונה יושק בישראל בימים הקרובים
צילום: מנהל