מאזדה מציגה מתיחת פנים למשפחתית הגדולה, מאזדה 6. הדור השלישי, שהוצג ב-2012 חודש ב-2014, מעודכן כעת פעם נוספת ובאופן משמעותי ביותר.
מרכב ועוד
המרכב בדגם המחודש קשיח מקודמו, ובחלקו האחורי שכבת מתכת עבה יותר. מרכז הכובד נמוך יותר, והמתלים ומערכת ההיגוי חדשים לגמרי. המטרות, כך מאזדה, לשפר את היכולת הדינמית, איכות הנסיעה ואת ההיזון החוזר לנהג.
מאזדה 6 מחודשת - בישראל בסוף 2018
צילום: מנהל
ה-6 המחודשת הוצגה בגרסתה האמריקאית, וההתייחסות היא למנוע 2.5 ליטר אטמוספרי (המוצע גם בישראל) ולמנוע מוגדש בנפח זהה. המנוע האטמוספרי שופר לטובת פעולה מעודנת ושקטה יותר ולזמינות כוח עדיפה. המנוע צויד במערכת לניתוק בוכנות בנסיעה בין 40 ל-80 קמ"ש – טווח נמוך מהמקובל (100 קמ"ש). למערכת זו מתווסף, בגרסה האוטומטית, גם משכך צנטריפוגלי המותקן בממיר המומנט, שנועד לצמצם את הרעידות הצפויות בזמן שהמנוע פועל עם שתי בוכנות בלבד, כדי לשמור על רמת עידון ברמה של מנוע ארבע בוכנות.
כאמור, למבחר המנועים התווסף מנוע 2.5 ליטר טורבו, המותקן כבר ברכב הפנאי הגדול, CX-9, והוא מייצר 250 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-42.8 קג"מ ב-2000 סל"ד. מאזדה מציינת כי יעילות המגדש גבוהה תודות לפתח יניקה קטן לטובת דחיסה קבועה של אוויר אליו, שסתום משני שנפתח בסל"ד גבוה ומטרתו להגביר את כניסת האוויר ומעבר EGR מקורר. מנוע זה מוצע רק עם התיבה האוטומטית וללא מערכת ביטול הבוכנות.
מאזדה 6 מחודשת - בישראל בסוף 2018
צילום: מנהל
המטרה - פרמיום
השינויים בעיצוב החיצוני אינם גדולים, ואלה כוללים יחידות תאורה (מלפנים ומאחור), שבכה ופגושים חדשים. תא הנוסעים, כך מאזדה, כולו חדש – "פרט לגלגל ההגה ולמספר מתגים" – וזה אמור להציע אווירה יוקרתית, כדי למצב את ה-6 כמתחרה במשפחתיות גדולות של מותגי יוקרה. ההופעה מבפנים מינימליסטית, ובתא בולט דיפון העשוי מאריג רך ומשתרע לרוחב סיפון המחוונים והדלתות הקדמיות.
עוד בתא הנוסעים – מושבים חדשים (רחבים ועבים יותר), ואלו הקדמיים כוללים גם אפשרות לאוורור; מצלמה היקפית (360 מעלות), לוח מחוונים עם צג "7, מסך מרכזי גדול יותר ("8, במקום "7) ובעל רזולוציה משופרת. מבחוץ יש כעת מגבים עם מפשירי אדים.
מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר כי מאזדה 6 המחודשת תוצע בישראל בסוף 2018. בנוגע לייבוא גרסת הטורבו, טרם נתקבלה החלטה בנושא.
מאזדה 6 מחודשת - בישראל בסוף 2018
צילום: מנהל