ב-20 בינואר תיפתח לקהל תערוכת הרכב של דטרויט, תערוכת הרכב הגדולה של צפון אמריקה. תערוכת דטרויט הינה תערוכת הרכב החשובה ביותר ביבשת החדשה, לא רק כי מדובר באחת מתערוכות הרכב הוותיקות בעולם (מאז 1899, שנייה רק לתערוכת פרנקפורט) – אלא כי תערוכה זו ממוקמת בלב אזור תעשיית הרכב האמריקאית, באזור בו מרוכזים מטות שלוש ענקיות הרכב – ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר. למרות שמדובר בתערוכה ששטחה הוא כרבע בלבד(!) משטחה של התערוכה הגרמנית (65,000 מ"ר בדטרויט, לעומת כ-250,000 מ"ר בגרמניה), ביקרו בתערוכת דטרויט 2017 כ-800,000 מבקרים - נתון דומה לשל תערוכת פרנקפורט.
לאור חשיבותה של תערוכת רכב זו, יצרנים רבים צפויים להשיק בה דגמים חדשים וחשובים, שחלקם עתיד להגיע לישראל. קבלו הצצה לשלושה דגמים ראשונים כבר נחשפו, אם כי ללא מפרטים טכניים בשלב זה. בהמשך, נשוב ונעדכן על החידושים בתערוכה.

הונדה אינסייט
זהו דור שלישי למכונית עם שם זה, שממשיכה לשנות את עורה ומיצובה. הדור הראשון של הונדה אינסייט היה מכונית היברידית (שמתחרה עם הפריוס על התואר "הראשונה בעולם") בעלת עיצוב יוצא דופן. הדור השני, שאף הגיע ארצה, היה משפחתית היברידית קטנה על בסיס הג'אז, ששווקה בארץ בין 2009 ל-2014, אז הופסק יצורה.
כעת, למעלה משלוש שנים מאוחר יותר, מחזירה הונדה את אינסייט לחיים – גם הפעם כדגם היברידי ייעודי. אולם הפעם לא מדובר במשפחתית קומפקטית, אלא במשפחתית גדולה, שתמוצב מעל סיוויק. מערכת ההנעה תהיה זו המשרתת את הונדה אקורד ההיברידית בשנים האחרונות, המשלבת בין מנוע 2.0 ל' בנזין ושני מנועים חשמליים.
תערוכת דטרויט 2018 – החשיפות מתחילות
צילום: מנהל
ג'יפ צ'ירוקי
אחרי קצת יותר מארבע שנים, מציגה ג'יפ מתיחת פנים לרכב הפנאי הבינוני שלה. לפי התמונות שפרסמה ג'יפ, ההופעה החיצונית של ג'יפ צ'ירוקי KL שונתה במסגרת מתיחת הפנים – נושא רגיש בדגם מלפני העדכון – כולל יחידות תאורה קדמיות חדשות וגדולות מבעבר ומכסה מנוע חדש עם מבנה עגלגל פחות מאשר קודם. גם החלק האחורי שונה בהופעתו, עם יחידות תאורה חדשות ועיצוב חדש לדלת תא המטען (כולל מיקום שונה ללוחית הרישוי – כעת במרכז הדלת, ולא מתחתיה כקודם).
בשלב זה שחרר היצרן רק תמונות, ללא מפרט טכני כלשהו. מסמל"ת, יבואנית ג'יפ, נמסר כי עוד אין תאריך יעד לשיווק הדגם המחודש בישראל.
תערוכת דטרויט 2018 – החשיפות מתחילות
צילום: מנהל
יונדאי ולוסטר
שבע שנים אחרי הצגת הדגם המקורי של יונדאי ולוסטר – גם אז בדטרויט – תציג יונדאי את הדור השני לדגם. אמנם הדגם החדש יוצג במסגרת הזמנים המקובלת בעולם הרכב להחלפת דגמים, אולם עד לאחרונה כלל לא היה ברור אם יונדאי תציג דור שני לדגם, בגלל קצב מכירות נמוך בשנים האחרונות; בישראל, למשל, הופסק השיווק לפני כשנה וחצי – למרות שהדגם עדיין משווק בעולם.
אז אמנם ידוע שיש דור חדש, הצפוי להיחשף בשבועות הקרובים – אולם פרטים טכניים עדיין אין. לצד זאת, כן ידוע כי המבנה הא-סימטרי הייחודי, עם דלת אחת בצד שמאל ושתי דלתות בצד ימין, יישאר גם בדור השני.