משרד התחבורה בקליפורניה, ארה"ב, אישר לתנועה על כבישים ציבוריים מכוניות ללא נהג אנושי כלל. עד עתה הותרה תנועת מכוניות אוטונומיות, כאשר במושב הנהג נוסע נהג בשר ודם שמבקר את המכונית ואמור לקחת פיקוד במקרה שהיא מבצעת טעות. תנועת מכוניות בלי בקרה תותר מחודש אפריל הקרוב.
 
"זהו צעד משמעותי קדימה לטכנולוגיית מכוניות אוטונומיות בקליפורניה", כך על-פי מנהל משרד התחבורה, ג'ין שימוטו. זוהי מדינה ראשונה בה מותרת תנועת מכונית אוטונומית בלי נהג אנושי בתוכה, מה שיאפשר הפעלת צי מכוניות אוטונומיות שיבצעו פעולות שונות. בין היתר מכוניות אוטונומיות יכולות לתפקד כמוניות המוזמנות על-ידי לקוחות מזדמנים, כרכבי שליחויות ולבצע פעולות נוספות - דוגמת חנייה עצמאית לאחר הורדת נוסע ביעדו.
 
מכוניות בלי נהג יהיו חוקיות בקליפורניה מאפריל


הבשורה החדשה לא מגיעה בלי התנגדות. חלק ממומחי הבטיחות מתריעים בפני מה שהם מגדירים כמצב שעשוי להפוך ל"משחק וידאו" קטלני. במשרד התחבורה המקומי מרגיעים עם זאת ומסבירים כי האישור מתקבל בסופו של הליך חקיקה שארך כשלוש שנים, ושמטרתו להפוך את קליפורניה למרכז של חדשנות וקדמה בתחום המכוניות האוטונומיות. החוק קובע גם כי כל מכונית אוטונומית נדרשת ב"קופסה שחורה" - התקן הקלטה דומה לזה שקיים במטוסים, ושמקליט את שלושים השניות לפני התאונה, כדי שניתן יהיה להסיק מדוע נגרמה.
 
מכוניות בלי נהג יהיו חוקיות בקליפורניה מאפריל


תעשיית הרכב שוקדת בשנים האחרונות על פיתוח מכוניות ללא נהג ברמות שונות, החל מכאלו שרק מסייעות לנהג אנושי להפחית מעומסי הנהיגה, במיוחד בפקקים ונסיעות יומיומיות, ואחרות שלוקחות את הפיקוד לחלוטין מהנהג. מקצת היצרניות אף מפתחות מכוניות ללא גלגל הגה כלל, שיוכלו לשמש כרכב שיתופי, כתחליף לתחבורה ציבורית, כרכב הסעה לבעלי מוגבלות או אנשים מבוגרים מאוד שמתקשים לנהוג וכדומה.