משטרת אריזונה פרסמה סרטון, המתעד את הרגעים שהובילו לתאונת הדרכים הקטלנית בין רכב אוטונומי (מדגם וולוו XC90) להולכת רגל. זוהי תאונה ראשונה בהיסטוריה בה רכב הפועל אוטונומית דורס הולך רגל, והתיעוד בווידאו של רגע הפגיעה קשה מאוד לצפייה.

הסרטון מחולק לשניים - התמונה הנראית מתוך הרכב החוצה, והתמונה הנראית כלפי פנים ומתעדת את המפקח שישב ברכב. בתמונה החיצונית, נראית הולכת הרגל צועדת לרוחב הכביש, במקום בו אין תאורה ואין מעבר חצייה, תוך שהיא מושכת איתה אופניים.

למרות שמדובר בשעת חושך, החוקרים יידרשו לבדוק מדוע הרכב לא זיהה אותה - מכונית המבחן מצוידת מלבד במצלמות, שאכן סובלות מראות לקויה בחושך, מחיישני לייזר ורדאר - שאמורים היו לאתר את הולכת הרגל מבעוד מועד גם בתנאים קשים שכאלו. המערכת המשולשת נועדה בדיוק למטרה זו - גיבוי על-גבי גיבוי כאשר אחד מהחיישנים סובל מ"עיוורון".



בחלקו השני של הסרטון, נראה הנהג האנושי - שתפקידו לנטר את תפקוד המערכת ולפעול במקרה חירום אם היא לא מגיבה - כאשר דעתו מוסחת. הוא נראה מוריד את ראשו כלפי מטה לפרקי זמן ממושכים, כפי הנראה כדי לצפות במשהו (לפי תנועות פניו). מבטו המופתע ברגע הפגיעה ממחיש עד כמה היה לא מרוכז בנעשה.

רשויות הבטיחות הפדרליות של ארה"ב והמקומיות באריזונה, יחד עם אובר ויצרנית הרכב, וולוו, חוקרות את הסיבות שהובילו לתאונה. עד למסקנות, פעילות הניסוי של אובר בתחום הרכב האוטונומי הושהתה במלואה.

זו אינה התאונה הראשונה בה מעורב רכב אוטונומי, אך במקרים הקודמים הפגיעה הייתה בכלי רכב אחר, לרוב שלא באשמת המערכת האוטונומית. גם אובר אינה נקייה כאן - לפני שנה בדיוק זכורה תאונה, בה רכב ניסוי שלה פגע ברכב אחר והתהפך.