מרצדס, יחד עם חטיבת הביצועים הרשמית AMG, חושפת את הגרסה הספורטיבית של מרצדס C קלאס. מכונית היוקרה המשפחתית עברה מתיחת פנים לגרסאות הסדאן והסטיישן בז'נבה בתחילת החודש ולפני מספר ימים לגרסאות הקופה וקבריולה. כעת מגיע תורה של גרסת ה-C63 השרירית להתעדכן.

פסגת הביצועים: מרצדס-C63 AMG מתחדשת


מרצדס-C63 AMG זוכה לעדכון קליל לעיצוב החיצוני, עם שתי גרסאות - רגילה ו-"S" - שמובדלות ביניהן גם במספר מסיטי הרוח על המרכב. לשתי הגרסאות כעת יחידות תאורה חדשות ועדכון קליל ביותר לפגושים ולסבכה הקדמית.

מתחת למכסה המנוע מוצעים 476 כ"ס ו-66.2 קג"מ בין 1,750 ל-4,500 סל"ד, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות לדגם הסדאן (4.2 במרכב סטיישן או קבריולה, 4.0 במרכב קופה). המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש בכל תצורות המרכב, ותצרוכת הדלק נעה עומדת על כ-10 ק"מ לליטר.

פסגת הביצועים: מרצדס-C63 AMG מתחדשת


מכיוון שבמרצדס מכירים אתכם היטב, ויודעים שכל הטוב הזה לא מספיק, אז גרסת ה-S מציעה עוד כוח: יחידת הטווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר ועם שמונה צילינדרים (V8), סוחטת ב-S לא פחות מ-510 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, שמתקבל בסל"ד גבוה יותר - בין 2,500 ל-5,000. הביצועים עדיפים - 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת הקופה, 4.0 בסדאן ו-4.1 בסטיישן ובקבריולה. המהירות המרבית ב-S מוגבלת אלקטרונית ל-290 קמ"ש (280 בסטיישן ובקבריולה).

פסגת הביצועים: מרצדס-C63 AMG מתחדשת


כל גרסאות ה-C63 מצוידות בתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית, ולראשונה גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ללא תוספת תשלום. דגם ה-S מוסיף על זה גם תושבות מנוע דינמיות - רכות לטובת נוחות (פחות רעידות) בנהיגה יומיומית, קשיחות לטובת יכולת דינמית וביצועים בנהיגה ספורטיבית.

פסגת הביצועים: מרצדס-C63 AMG מתחדשת


וכן, כמצופה ממכונית יוקרה יש כאן אין-ספור אפשרויות התאמה לטעמו של הנהג - לקשיחות המתלים, תגבור ההגה (שגם מצויד ביחס העברה משתנה), תגובת המנוע ועוד. לראשונה מוצעת גם תצוגת מידע דיגיטלית מלאה בגודל "12.3, שמחליפה את לוח המחוונים המסורתי ומאפשרת התאמת המידע שרואה הנהג - למשל שעון עצר למדידת זמנים במסלול, מד כוח G, כמה כוח מנוצל ומה מצב הגדישה.

פסגת הביצועים: מרצדס-C63 AMG מתחדשת


מתיחת הפנים מביאה איתה גם שיפור לאבזור המותרות, ובכלל זה תצוגה עילית מפורטת עם יותר מידע ומתגי מגע על גלגל ההגה (בדומה לתפעול טלפון חכם).

מחיר ומועד השיווק של ה-C63 המחודשת בישראל עדיין לא ידועים. עם זאת, ניתן להעריך כי זה יקרה עוד השנה, וכי לא יחול שינוי דרמטי ביחס למחיר כיום - החל מ-707 אלף שקל.