מיני חשפה מכונית תצוגה יוצאת דופן, שהופיעה בהופעת בכורה בתערוכת ניו-יורק. במקום לאמץ עיצוב עתידני ומנותק ממכוניות אמיתיות, ביצרנית מבית ב.מ.וו בחרו בכיוון ההפוך - הסבת מיני קלאסית מבנזין לחשמל.

חמידות חשמלית: מיני קלאסית לא מזהמת


ביצרנית מסבירים שהכוונה במכונית התצוגה היא לעורר מודעות לקראת השקת מיני חשמלית סדרתית ראשונה. קדימון של זו ראינו בתערוכת פרנקפורט בשנה שעברה, כן - עם עיצוב צופה עתיד - ובניו-יורק מגיעה המיני הקלאסית כדי להזכיר לנו את שורשי המותג.

ביצרנית בחרו מכונית מסדרת הייצור האחרונה של המיני הקלאסית, מסוף שנות ה-90. היא הוסבה ממנוע בנזין למערכת הנעה חשמלית, אם כי באופן תמוה למדי במיני בחרו שלא לפרסם מפרט טכני בנוגע למנוע ומערכת החשמל, טווח נסיעה או כל פרט טכני.

חמידות חשמלית: מיני קלאסית לא מזהמת


החשמלית הראשונה של המותג תושק רשמית בשנה הבאה, ותתבסס על דגם ההאצ'בק שלוש דלתות המוכר. היא תיוצר לצד המיני הרגילות באוקספורד, בריטניה. מיני הציעה בשנת 2008 מהדורה מוגבלת של מכונית חשמלית, "מיני E", שהתבססה על הדור הקודם של ההאצ'בק. זו יוצרה ב-600 יחידות למטרת ניסוי ציבורי ולא נמכרה באופן סדיר.

חמידות חשמלית: מיני קלאסית לא מזהמת


בשלב זה לא ידוע האם בכוונת חברת דלק מוטורס, יבואנית מיני, לשווק בישראל את המיני החשמלית. דגם התצוגה המבוסס על המיני הקלאסית, לצערנו, לא מיועד לייצור כלל.