סיטרואן נפרדת סופית מהשם "פיקאסו" (Picasso), בו השתמשה תחת רישיון ממשפחת הצייר פאבלו פיקאסו מאז שנת 1999. אחרי שהחליפה את ה-C3 פיקאסו ב-C3 איירקרוס, כעת מגיעה תורו של סיטרואן C4 פיקאסו לשנות שם ל-C4 ספייסטורר (SpaceTourer).

סיטרואן C4 פיקאסו - מעכשיו


המיניוואן הקומפקטי, שנקרא בתחילה קסארה פיקאסו (Xsara), שווק בהמשך בשני דורות תחת משפחת ה-C4. כעת, הדור השני מחליף כאמור את השם לספייסטורר.

סיטרואן לא מסבירה את המהלך, שלא מלווה בעדכון לעיצוב החיצוני או הפנימי - אך כן במנוע טורבו-דיזל חדש. מדובר ביחידת כוח בנפח 2.0 ליטר שמפיקה 160 כ"ס, ומחליפה יחידה דומה עם 150 כ"ס המשווקת גם בישראל. היא משודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שישה בעבר), שלטענת סיטרואן משפרת את תצרוכת הדלק ב-7%, הן בזכות שני יחסי העברה נוספים והן בזכות מערכת עצור-סע מתקדמת יותר.

סיטרואן C4 פיקאסו - מעכשיו


בניגוד למרבית מערכות כיבוי המנוע בשוק, זו של סיטרואן יכולה לכבות את המנוע כבר בגלישה לקראת עצירה ממהירות של 20 קמ"ש ומטה. מדובר במערכת דומה לזו שמציע קונצרן פולקסווגן בחלק מדגמיו.

ומתי יגיע סיטרואן C4 ספייסטורר לישראל? מחברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי החלטה בנוגע למועד השיווק עדיין לא התקבלה.