לואיס המילטון ומרצדס סיימו ראשונים במירוץ הגרנד פרי ההונגרי שנערך אתמול (ראשון) במסלול הונגרורינג שליד בודפשט. המילטון, שניצח כאן כבר חמש פעמים בעבר, הקדים את נהגה של פרארי סבסטיאן פטל, יריבו בקרב הצמוד לתואר, והגדיל עוד יותר את הפער לזכותו בדירוג האליפות הכללי. במקום השלישי סיים הנהג השני של פרארי, קימי ראיקונן. 

המילטון ממשיך לנצח בהונגריה


כאשר קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול האיטי בהונגריה היה ברור לכולם, כולל מרצדס, שלפרארי אמור להיות בו יתרון משמעותי. ואכן, בהכנות למירוץ פרארי נראתה טוב בהרבה. ואולם בסוף מקצה הדירוג החל לרדת גשם שוטף, וזה סייע לקבוצה הגרמנית לתפוס את שני המקומות הראשונים ממש בשניות האחרונות. הסיום היה מותח, כאשר המילטון הקדים קלות את ואטרי בוטס ואת שתי מכוניות הפרארי. עמדות הזינוק העדיפות העניקו למרצדס יתרון משמעותי לקראת המירוץ במסלול הצר, בו קשה מאוד לעקוף. 

כולם ציפו למשחק טקטי של הקבוצות אחרי הזינוק – וזה אכן מה שקרה. ראיקונן, שהיה שלישי במקצה הדירוג, אפשר לפטל לעבור כבר בפתיחה. במרצדס היה זה בוטס שבמובנים רבים הגן על המקום הראשון של המילטון. פרארי בחרה לפתוח עם צמיגים רכים – פחות מהירים, יותר עמידים – בשעה שמרצדס פתחה עם האולטרה רכים והמהירים.

המילטון ממשיך לנצח בהונגריה


בפרארי הלכו על עצירה מאוחרת, אולם עיכוב בהחלפת הצמיגים של פטל הביא לכך שיצא למסלול מאחורי בוטס. עיכוב זה אפשר להמילטון מלפנים להגדיל את הפער וליהנות מיתרון בטוח בעוד פטל מבין שרק בהקפות הסיום, עם שחיקת הצמיגים של בוטס, הוא באמת יוכל יהיה לתקוף. זה אכן מה שקרה כאשר פטל וראיקונן הצליחו בהקפות האחרונות לעבור את בוטס. במהלך העקיפה פגע בוטס בפטל וכתוצאה מהתאונה נשבר חלק בכנף הקדמית במכונית המרצדס.

על הטרף הסתער דניאל ריקרדו ברד בול, לאחר שפתח במקום ה-12 ירד ל-16 ועלה למקום ה-5. ניסיון העקיפה הראשון של ריקרדו הסתיים בעוד מפגש פיזי עם בוטס שבניסיון הבא ויתר בהנחית הקבוצה כדי לחמוק מעונש. חברו לקבוצה של ריקרדו, ורסטפן, פרש בשלבים מוקדמים בגלל עוד בעיה במנוע של רנו.במקום השישי סיים פייר גזלי המפתיע בטורו רוסו לפני קוין מגנוסן בהאס, פרננדו אלונסו (מקלארן) שחגג יום הולדת 37, קרלוס סיינז (רנו) ורומן גרוז'אן (האס). 

המילטון ממשיך לנצח בהונגריה


ניצחונו השני ברציפות של המילטון, ושוב במסלול בו פרארי הייתה צריכה לסיים ראשונה, מסייע לו להגדיל את הפער ל-24 נקודות, ולצאת לפגרת הקיץ לקראת החלק השני של העונה עם יתרון פסיכולוגי. 
_____________________________________

גרנד פרי הונגריה, הונגרורינג, 29.7.18
1. לואיס המילטון- מרצדס 
2. סבסטיאן פטל – פרארי 
3. קימי ראיקונן- פרארי 
4. דניאל ריקרדו- רד בול 
5. ואטרי בוטס – מרצדס
6.  פייר גזלי - טורו רוסו 
7. קווין מגנוסן – האס
8. פרננדו אלונסו – מקלארן 
9. קרלוס סיינז –רנו
10. רומן גרוזן - האס 
אליפות העולם לנהגים, לאחר 12 מירוצים (מתוך 21) 
1. לואיס המילטון – 213 נק' 
2. סבסטיאן פטל – 189 נק' 
3. קימי ראיקונן – 146 נק'
4. ואטרי בוטס – 132 נק' 
5. דניאל ריקרדו – 118 נק'
אליפות העולם ליצרנים, לאחר 12 מירוצים (מתוך 21)  
1. פרארי – 335 נק' 
2. מרצדס – 345 נק'
3. רד בול – 199 נק' 
4. רנו – 82 נק' 
5. האס – 66 נק'