אילון מאסק, מייסד, יו"ר ומנכ"ל טסלה, ביטל את תוכניותיו להפוך את טסלה מחברה ציבורית הנסחרת בבורסה לחברה פרטית, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. מדובר בסיבוב פרסה כשבועיים בלבד לאחר שהפתיע את עובדיו ואת בעלי המניות כשהצהיר על כוונה למחוק את טסלה מהבורסה.

מאסק הודיע על החלטתו בפוסט שהעלה בבלוג של החברה בסוף השבוע, בו כתב כי נפגש עם חבר המנהלים והבהיר להם כי לדעתו "הנתיב העדיף הוא להשאיר את טסלה כחברה ציבורית". בפרסום מאסק מוסיף כי זכה לתמיכת חבר המנהלים במהלך.

סיבוב הפרסה מסיים את הפרשה המטלטלת, במסגרתה מאסק הצהיר במפתיע כי בכוונתו לגייס כסף כדי להפוך את טסלה לחברה פרטית. הצהרה שעוררה לא רק את זעם חלק מהמשקיעים שהופתעו מהמהלך, אלא גם את חשד הרשות האמריקאית לניירות ערך, שפתחה בחקירה כדי לבדוק אם מאסק התנהל כשורה.

טסלה עושה פרסה: לא תהפוך לחברה פרטית
אילון מאסק. טסלה תישאר חברה ציבורית


אנליסטים מעריכים כי למרות שחזר בו, מאסק עדיין עומד בפני חקירה של הרשות, זאת משום שהציוץ בטוויטר שהחל את הפרשה, ובו כתב כי "המימון מובטח" (למחיקת טסלה מהבורסה), לא היה מגובה בעובדות. במילים אחרות, מאסק לפי החשדות הצהיר כי ביכולתו לבצע את המהלך שהזניק באותו יום את מחיר המניה, כאשר לא היו בידיו את הבטחונות הנדרשים.

ברשות לניירות ערך פתחו כאמור בחקירה, ושלחו זימון לטסלה בכדי לקבל הבהרות. התנהגותו של מאסק, שכללה ראיון בניו יורק טיימס - במהלכו פרץ בבכי והתלונן על מחסור בשינה - הובילה לדרישה מצד משקיעים שימונה תחתיו מנהל תפעול, במטרה להפחית את עומס העבודה שלו כמנכ"ל. 

מאסק, יש לציין, מנהל מלבד טסלה גם את חברת החלל ספייס-איקס (SpaceX) ואת חברת כריית המנהרות בעלת השם ההומוריסטי "בורינג קו." (.Boring Co, "חברה משעממת"). בטסלה, עיקר מאמציו כיום נסובים סביב הצורך להגדיל את כושר הייצור של המודל 3, הדגם הבסיסי של היצרנית, מאמצים שעד היום זכו להצלחה חלקית בלבד. הצלחת המהלך אמורה להוביל למעבר טסלה מהפסד לרווח, לאחר שצברה קרוב ל-11 מיליארד דולר בחובות.