פרארי 250GTO משנת 1962 שברה את שיא המכירות הפומביות למכונית מסוגה, וקבעה אותו על 48 מיליון ו-405 אלף דולר - יותר מ-176 מיליון שקל לפני מסים (כ-375 מיליון כולל מסים בישראל).

באירוע המכירות הפומביות של בית המכירות RM סות'ביס, במהלך שבוע הרכב של מונטריי בקליפורניה, נמכרה ה-250GTO בשיא שניתץ את המחיר ששולם ב-2014 לאותו דגם - "רק" 38 מיליון ו-115 אלף דולר.

המכונית שנמכרה הפעם היא השלישית מבין 36 יחידות בלבד של 250GTO שיוצרו על-ידי פרארי. היא אחת מארבע שהוסבו על-ידי בונת המרכבים סקאלייטי (Scaglietti) ב-1964, ומציעה מבנה אווירודינמי יותר מהדגם המקורי בעיצוב פינינפארינה.

המכונית שעולה יותר מ-48 מיליון דולר


הבעלים הראשון של המכונית שנמכרה, היה אדוארדו לואלדי-גאבארדי, נהג מירוצים איטלקי מצליח בשנות ה-60. הוא ניצח איתה את אליפות ה-GT האיטלקית ב-1962, ולאחר מכן מכר אותה לג'יאני בולגארי, שניצח איתה ב-1963 את הטארגה פלוריו (ראשון בקבוצה, רביעי סך הכל). לאחר הסבתה למרכב סקאלייטי, הבעלים השלישי, קוראדו פרלאינו, ניצח שוב בקבוצה בטארגה פלוריו ב-1964 והגיע חמישי בדירוג הכללי.