חברת פורד הכריזה בשבוע שעבר על שתי החברות הזוכות בתירות "אתגר המתכנתים" - Make it Driveable Challenge – והן: JiFleet, המפתחת ניהול של תדלוק וירטואלי לציי רכב; Inpris, המפתחת ממשק ידידותי להפעלת מערכות מידע ובידור בשם Sightless Touch. בחבר השופטים, בנוסף לנציגי פורד, היו אנשי וויז, פרופ' דניאל הרשקוביץ ויונתן לוי.
 
הפלטפורמה של JiFleet מיועדת לניהול ציי רכב והיא כוללת תדלוק ללא כרטיס תשלום, אימות זהות הנהג והרכב, והמלצה על היקף התדלוק. המערכת של Inpris מבוססת על ממשק HMI חדשני המעניק לנהג שליטה מלאה על מערכת המידע והבידור ועושה זאת באופן בטיחותי – תפעול מלא, ידיים על ההגה, עיניים על הכביש. שתי החברות זכו בסכום של 5000 דולר כל אחת.
 
למקום השני הגיעו Bit Logistech המפתחת מערכת לניהול ציי רכב ו-Mappo, המציעה מערכת המחברת בין תוכן לבין מיקום, וכל אחת מהן זכתה בסכום של 2500 דולר.
 
כל ארבע הזוכות תקבלנה מענקים מקרן Fast Track של פורד, ואלה יממנו נסיעות והוצאות שלהן למשרדי פורד ברחבי העולם והשתתפות בכנס המובייל העולמי ב-2019; סך הפרסים והסכומים המוקדשים לנסיעות הם 30,000 אירו.

הוכרזו הזוכים באתגר המתכנתים של פורד

 
במסגרת היומיים בהן נערך אתגר פורד, נפגשו הצוותים המתכנתים עם קבוצות לקוחות אליהן פונים הפיתוחים כדי להיחשף לצרכים האמיתיים של הצרכנים הסופיים. ״אירוע Make It Driveable Challenge הנוכחי שילב פעילות ייחודית – אינטראקציה עם קבוצות מיקוד בשלב מוקדם כל כך חוסכת זמן בעת תהליך בחינת השוק ומסייעת לפתח אפליקציות שימושיות ובעלות פוטנציאל צמיחה״, אמר סקוט ליונס, מנהל פיתוח עסקי ושיתופי פעולה בתחום הרכב המקושר בפורד אירופה.
 
אירוע האתגר של פורד, שנמשך יומיים, התקיים במסגרת פסטיבל החדשנות DLD Tel Aviv, ובו משתתפים מאות חברות הייטק, משקיעים ותאגידים בינלאומיים. לאתגר של פורד נענו למעלה מ-140 מפתחים וספקי שירותים, ואלה כללו 23 צוותים מישראל ואירופה.