טורביון, גרסת השלד
Bell & Ross BR-X2 Skeleton Tourbillon

הפירמה הנ"ל צעירה היא (נוסדה ב-1992), ועיקר ייחודה בשעונים שמבנם רבוע, בהשראת  מחוונים של מטוסים. לפני שנה וחצי הציגה החברה שעון טורביון בעיצוב מקורי, והמשכו בדגם זה: אותו הדבר רק במבנה שלד – כאן, בתוך העיגול בתוך הריבוע. רוחב/אורך בית השעון הוא 42.5 מ"מ, ובתוכו שוכן קליבר BR-CAL.381 הכולל מיקרו-רוטור העשוי חומר בשם "רקוניט 18", המורכב מ-95% טונגסטן, עתודת העבודה היא 50 שעות, ובל נשכח את הטורביון המרחף. כמקובל בחלק מעדות שוויצריה, המהדורה מוגבלת (ל-50 יחידות), ולמרות הפשטות היחסית מבחינה שענית, המחיר כמיטב המסורת.
 
מחיר 69,000 אירו
 
שעוני יוקרה במחווה לקולנוע, מופע מרשים, מחירים בשמיים


הוריקן, המהדורה הצבאית
Breitling Avenger Hurricane Military

ברייטלינג הכריזה על מהדורה מוגבלת של 1000 יחידות לשעון הכל-שחור הזה בסדרת אוונג'ר, בה חברים שעונים המיועדים לעמוד בעומסי שימוש כבדים (צבא, למשל) וצריכים להיות מדויקים (למשל, צבא). בית השעון גדול, וקוטרו הוא 50 מ"מ, צבעו שחור מט שאינו בוהק, הוא עמיד בלחץ 10 באר (עד לעומק 100 מטרים) וסביבו טבעת נעה (חד-כיוונית) עם ספרות חרוטות וציון ייחוס בולט. בית השעון עשוי מחומר מרוכב שפותח על-ידי ברייטלינג, הוא קל פי 3.3 מטיטניום ופי 5.8 מפלדה ועם זאת חזק מהם. בתוכו שוכן קליבר B12 עם רמת דיוק של כרונומטר, וזה משרת את הכרונוגרף שהוא של רבע שנייה. עתודת העבודה היא 70 שעות, ובלוח השעון בולטת תצוגת השעון הנחלקת ל-24 שעות, כנדרש בתזמון צבאי. השעון מוצע עם רצועת בד.
 
מחיר 33,000 שקלים יבואן פדני

שעוני יוקרה במחווה לקולנוע, מופע מרשים, מחירים בשמיים


ללא ספק, הרסיטל גרנד
Bovet 1822 Récital 22 Grand Récital

בובה אינה מהפירמות שהמילה "modestie" (צניעות, בצרפתית) נמצאת במילון שלה, והשימוש במילה "גרנד" הוא הצנוע בהגדרתה העצמית; בובה מצידה הגדירה את סדרת רסיטל, בה נכלל שעון זה, כ"שיח שענות פיוטי". זה שעון גדול (46.3x19.6 מ"מ), שעיקרו מבט-על ביחס לכדור הארץ (המחצית הצפונית; החריטה ידנית), יש לו טורביון מרחף שהזרועות שלו משנות מיקום כל 60 שניות ואלה מייצגות את קרני השמש ומרשים אף יותר: תצוגה תלת-ממדית של הירח, כולל זמן ההקפה שלו, 29.53 ימים והצגת התאורה המשתנה עליו. התצוגה היא ל-24 שעות, בחושך התצוגה מציינת בתאורה ערים (כמו בצילומי לוויין), זהו "תאריכון נצחי" (הגזמה, כמובן; יש לכייל כל 122 שנים), יש לו תצוגת דקות נסוגה ועוד תצוגה לעתודת העבודה העומדת על תשעה ימים. בגב השעון תצוגת זמן מלאה, כולל שנה מעוברת וכיו"ב. מהדורה מוגבלת של 60 יחידות.
 
מחיר 453,000 פרנק שוויצרי

שעוני יוקרה במחווה לקולנוע, מופע מרשים, מחירים בשמיים


רמבו חוזר. בשעון
Richard Mille RM-25-01 Adventure Sylvester Stallone

שעון זה, הנושא את שמו של סילבסטר סטלונה ומוקדש לדמותו הקולנועית רמבו, הוא מה שנקרא "שעון הרפתקאות" – כזה הנועד לשרת את איש האקסטרים במאתגרות שבפעולות. אין הרבה כאלה, מן הסתם, ולכן הוא מוגבל ל-20 יחידות; גם המחיר, כנראה, משפיע. בית השעון עשוי טיטניום וסיבי פחמן TPT – 600 שכבות של סיבי פחמן, המורכבות בזווית 45 מעלות, בחום של 120 מעלות ובלחץ 6 באר – הוא גדול מאוד: 50.85x23.65 מ"מ, ועמיד ב-10 באר. מעבר לצבעי ההסוואה, יש לשעון מצפן – סטלונה: "פריט חיוני לכל הרפתקן" – פלס(!; לייצוב יד הצלף, כמובן), התצוגה היא של 24 שעות, לשעון יש בית לטבלית לטיהור מים(!!; תוך 30 דקות), ובאופן מתבקש(?)-אך-תמוה, מנגנון טורביון לשיפור הדיוק, ונדרש תכנון מיוחד עבורו לצריכת אנרגיה מופחתת (בחצי!), והרבה טיטניום דרגה 5 (גשרים וכו').
 
מחיר 950,000 פרנק שוויצרי

שעוני יוקרה במחווה לקולנוע, מופע מרשים, מחירים בשמיים


לזמן יש דרכים להציג את עצמו
Urwerk UR-111C

במסגרת פינתנו הלא-קבועה (שהוזנחה לאחרונה בעוונותינו) "תצוגת זמן שנראית אחרת", הרינו להביא את ההצעה האחרונה של אורוורק, מהמובילים בתחום אקסקלוסיבי זה, ואפילו ביחס אליהם מדובר במשהו ייחודי. תצוגת הזמן, בספרות, נמצאת בצידו הצר של השעון, וכוללת ציון שעות המשתנה בקפיצה וכזה של דקות הנע ברצף. תצוגות אלה נסוגות עם השינוי בזמן, ובנוסף להן, בחלקו העליון של השעון, מוצגות השניות, גם הן באופן נסוג, וכאן הדבר נעשה באמצעות סיבים אופטיים להצגת הספרות. במקום כתר רגיל, לשעון ידית מתיחה, משהו כמו מנואלה מעוצבת. בית השעון הוא במידות 42x46 מ"מ ועוביו 16 מ"מ, הוא עשוי פלדה ועמיד במים עד לעומק 30 מטרים.
 
מחיר 130,000 פרנק שוויצרי

שעוני יוקרה במחווה לקולנוע, מופע מרשים, מחירים בשמיים


רב-תכונות. ועממי
MTM Air Stryk II

שלא תגידו. הנה שעון עשיר בתכונותיו, מוצלח בהופעתו – ומחירו בצד המאוד שפוי של הסקלה; מנגנון קוורץ אחראי לכך, ואנחנו ירדנו כדי להעלותו לדפוס מהסיבות הנ"ל. בחומרים של שעון זה, המוגדר כ"שעון צבאי", טיטניום (בית השעון), סיבי פחמן/פליז (בלוח השעון) וזכוכית מספיר-קריסטל. קוטר בית השעון 45 מ"מ, עוביו 16 מ"מ, הוא עמיד עד לעומק 100 מטרים וברגי אלן מוסיפים גם להופעה. התצוגה כוללת גם יום בחודש, ולשעון צלצלן להשכמה/תזכורת, טיימר, כרונוגרף (24 שעות), מצפן, זמן ב-58 ערים נוספות, תאורה אחורית, וסוללת ליתיום ל-3 שנים. השעון מוצע בשמונה צבעים עם רצועת בד, גומי, עור או צמידים מטיטניום או פלדה.
 
מחיר 1050-1325 דולר