ראלי ווילס בריטניה הגדולה (Wales Rally GB), שנערך לראשונה ב-1932, הוא אחד הוותיקים בסבב ועד לפני שלוש שנים היה זה שחתם את העונה. בבריטניה כמו בבריטניה, לגשם רצון משלו וגם השנה הוא הופיע ואתגר את הנהגים עם תנאים חלקלקים במיוחד.
 
לאחר עשרה סיבובים, ולאחר שניצח בשלושה מירוצים רצופים (פינלנד, גרמניה, טורקיה), חזר סבטסיאן אוג'ייה, ובגדול, לתמונת האליפות והתמקם במקום השני, לראשונה מאז 2011.
 
כך שעם שלושה מירוצים לקראת סוף העונה, הכל עוד נותר פתוח באליפות הנהגים. באליפות היצרנים, טויוטה מובילה ב-5 נקודות בלבד על פני יונדאי ו-M-Sport מדשדשת מאחורי שתיהן.

ראלי ווילס-בריטניה – החלום של אוג'יה מתגשם, טאנאק עובר סיוט

 
מירוץ חדש
לאחר הסופר ספיישל סטייג' הקצרצר של ערב חמישי, היתה זו טויוטה שהובילה במירוץ, אך הפעם היה זה אסהפקה לאפי ולא טאנאק – אך לא לזמן רב.
 
עם הזריחה של יום שישי, נטל טאנאק את ההובלה מהפיני הצעיר, והמשיך לאחוז בה עד סוף היום, כשעל הדרך הוא מנצח בחמישה סטייג'ים ונמצא כחצי דקה לפני יריביו.
 
באשר ליריביו, הם היו צריכים להתמודד עם בעיות משלהם. אוג'יה הסתבסב באחד הסטייג'ים ובהמשך נתקעה תיבת ההילוכים בהילוך שלישי. אוגי'ה לפחות המשיך, מה שלא קרה עם בן קבוצתו, אלפן אוונס, שניצח בשנה שעברה, אך סיים את היום עם תקלה במנוע שאילצה אותו לפרוש. אך לא רק לפיאטסות של M-Sport היו בעיות; הנהגים של יונדאי לא זכו ולו בסטייג' אחד ואלה אפילו לא התקרבו לקצב של הטויוטות. עם זאת, ת'יירי נויביל התמקם בסוף היום במקום השני, ואילו ג'ארי-מאטי לאטוולה היה שלישי.

ראלי ווילס-בריטניה – החלום של אוג'יה מתגשם, טאנאק עובר סיוט

 
ביום שבת, לאחר לילה גשום, נתיבי הנהיגה הפכו לחלקלקים במיוחד, 150 ק"מ ללא כל שירות בסרביס פארק. נוייביל, בפעם הראשונה מאז מונטה קרלו, החליק מהכביש ונעזר באוהדים על מנת לחזור לסטייג' וכתוצאה מכך איבד כ-40 שניות. טאנאק לא זכה ליהנות מכך.
 
בסטייג' 16, לאחר שנחתה מקפיצה, כמו בפורטוגל ובסרדיניה לפני, נפגע המגן התחתון של הטויוטה שלו, הרדיאטור נשבר והסיכוי לניצחון התנדף עם העשן שיצא מהמנוע. אוגי'ה נטל את ההובלה, אבל כעת הייתה טויוטה אחרת, זו של לאטוולה, שנלחמה איתו על הניצחון – אבל לא יכלה לו, ולמקום השלישי הגיע לאפי.
 
יום ראשון, היום האחרון והקצר בראלי, ורק 55 ק"מ הפרידו בין אוג'ייה ובין ניצחון רביעי לעונה וראשון מאז קורסיקה לפני חצי שנה. האלוף הצרפתי לא התכוון לוותר ללאטוולה, שהתחרה כאן כבר 16 פעמים בעבר. אוג'ייה ניצח את הפיני, ניצח בפעם ה-44 והחזיר לעצמו את המקום השני באליפות. לאפי סיים שלישי וסגר פודיום כפול לקבוצה היפנית, ובכך הרחיק את יריבותיה מהמקום הראשון.


 
רביעי היה קרייג ברין שהזכיר גם לסיטרואן וגם לאחרים למה הוא ו-C3 מסוגלים. חמישי, לאחר ראלי פושר' הצליח נוייביל לגרד כמה נקודות, ולשמור על יתרונו באליפות.
 
עוד שניים לסבב
לאחר הניצחון של אוג'ייה בראלי ווילס GB – והחמישי שלו בראלי הזה – טבלת האליפות צפופה, ורק 7 נקודות מפרידות בין נוייביל לאוג'ייה. טאנאק, שצמצם את הפער בשלושת המירוצים שלפני ווילס, הדרדר לאחור והפער בינו לבין המקום הראשון עומד כעת על 21 נקודות.
 
באליפות היצרנים הגדילה טויוטה את הפער מיונדאי, ו-M-Sport, שבראלי הזה לפני שנה זכתה באליפות, נראית רחוקה מתמיד מלשחזר את התוצאה. סיטרואן האחרונה חביבה זכתה לאחד הראלים היותר מוצלחים שלה העונה, וכבר מחכה בכיליון עיניים לחזרתו של האלוף לשעבר (לואב, אלא מי?) בראלי הבא.

ראלי ווילס-בריטניה – החלום של אוג'יה מתגשם, טאנאק עובר סיוט

 
הראלי הלפני אחרון בעונה, ראלי קטלוניה של ספרד, הוא היחיד המשלב דרכי אספלט ודרכי עפר, וייערך בסוף החודש, ב-25-28.10. ת'יירי נוייביל סיכם את המצב: "האליפות לא תוכרע עד שנעבור את קו הסיום באוסטרליה"

ראלי ווילס-בריטניה – החלום של אוג'יה מתגשם, טאנאק עובר סיוט

ראלי ווילס-בריטניה – החלום של אוג'יה מתגשם, טאנאק עובר סיוט