ה-Euro NCAP פרסם סדרת מבחנים חדשה, בה השתתפו חמש מכוניות ומסחריות שמוצעות רובן בישראל. והתוצאות ברורות: נוסעי המכוניות הפרטיות נהנים מרמת הבטיחות המרבית, נוסעי המסחריות עדיין יכולים לשאוף ליותר.

מאזדה 6 המחודשת שתגיע לישראל בקרוב, יונדאי נקסו (רכב פנאי מתודלק מימן שלא יוצע בישראל), מרצדס A-קלאס שהושקה אצלנו לאחרונה ולקסוס ES שתגיע בשנה הבאה, זכו כולן בציון הבטיחות המרבי - חמישה כוכבים. מנגד, פיג'ו ריפטר - שנבחנה גם בשם סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו, ושתושק בישראל בקרוב - פספסה את הכוכב החמישי בגלל ציונים נמוכים מהנדרש בשני סעיפים.

מכוניות הנוסעים זכו כולן לדירוג מרשים, עם עם יותר מ-90% בהגנה על מבוגרים ולמעלה מ-80% בהגנה על ילדים (תחום בו מאזדה 6 ומרצדס A-קלאס הצטיינו במיוחד). לקסוס ES ומרצדס A-קלאס הצטיינו במיוחד בהגנה על הולכי רגל, עם ציון חריג של יותר מ-90%.



המסחריות של קבוצת PSA הרשימו ברמת ההגנה לנוסעים - ילדים ומבוגרים - עם ניקוד מספיק לחמישה כוכבים. אלא שבשני הסעיפים הנותרים - הגנה על הולכי רגל (58%) ואבזור בטיחות (68%) - המסחריות מפספסות את הכוכב החמישי בשני אחוזים (60% להגנה על הולכי רגל ו-70% לפחות במערכות הבטיחות).

מבחן בטיחות: יונדאי, מאזדה, לקסוס ומרצדס מצטיינות