בתחילת 2018 נכנסה לתוקף תקנה המחייבת כל רכב חדש במערכות התרעה על סטייה מנתיב ועל אי-שמירת מרחק.

עד סוף 2019 צוידו רק חלק מהדגמים במערכות כאלו, מאחר וניתנה הטבת מס שווה הן למערכות מקוריות והן למערכות בהתקנה מקומית – כך שהתמריץ ליבוא דגם עם מערכת מקורית לא היה גדול.

מתחילת 2020 חל שינוי משמעותי בהתייחסות, עם מתן הטבות מס רק למערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. ההשפעה הצפויה של המהלך היא להטמעת מערכות בטיחות מקוריות כחלק ממפרט האבזור התקני של כל דגם.

לאור זאת, החלטנו לעדכן את סקירות אבזור הבטיחות שלנו, שזכו לפופולריות רבה בשנים האחרונות. ב-2020, כאמור, רוב הדגמים מצוידים במערכות כאלו – אולם עדיין ראוי לבדוק את טיב מפרט האבזור התקני בכל דגם, סוג אבזור הבטיחות המוצע בתשלום ואיתור של דגמים בהם עדיין מפרט האבזור לוקה בחסר. בסקירה הפעם – פלח דגמי הפנאי הקטנים, שמספר הדגמים בו גדלה מאוד במהלך 2019-2020.

הסקירה השבועית – רשימת הסקירות המלאה

דגשים והערות
עוד לפני השינוי בהטבות המס, היו יבואנים שהציעו מערכות בטיחות מתקדמות בדגמים המשווקים על ידם. לאור זאת, ומכיוון שאנחנו סבורים שלמערכות כאלה יש חשיבות רבה ביותר, בחרנו לציין גם התייחסות למפרטי אבזור מוקדמים של הדגמים (מלפני 2020), כדי לתת מענה לרוכשי דגמים משומשים.

חשוב לציין כי רמת הבטיחות של כל דגם תלויה רבות גם בעמידות שלו בתאונה, המוצאת ביטוי במבחני ריסוק. לכן הבאנו גם את ציון הבטיחות שקיבל כל דגם במבחני הריסוק של יורו NCAP. יצוין כי מבחנים שנערכו עד 2015 מחמירים פחות מאלה החדשים יותר, ויש להתייחס לציונים אלה בהתאם.
 
במקרים מסוימים, הדגם המיובא לישראל אינו כולל את כל אבזור הבטיחות שהיה ברכב שנבחן, לפעמים ללא מערכת כלשהי. במקרים אחרים, נבחנים דגמים מסוימים עם מערכות בטיחות – המוצעת כחבילה, Safety Pack – ובמקרים כאלה מקבל הרכב שני ציונים, וחשוב לדעת איזו מבין שתי הגרסאות משווקת בארץ. 

בשונה מסקירות קודמות, הרשימה הפעם כוללת כלי רכב יוקרתיים המצוידים כולם במערכות בטיחות מתקדמות, כך שהרשימה מחולקת לשתי קבוצות בלבד: א. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות מעל הנדרש בחוק; ב. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות, אך עדיין מחויבים בהתקנה מקומית של מערכת התרעה. 

הדגמים מסודרים בכל קבוצה לפי סדר א'-ב'. הסקירה כוללת את מערכות הבטיחות התקניות המקוריות, את הנוספות לפי גרסה/רמת גימור ואת ציוני המבחנים לפי יורו NCAP.

הסקירה פורסמה במקור בנובמבר 2018, ועודכנה במרץ 2020. נוספו עוד מספר עדכונים לאחר במאי 2020 (אלפא רומיאו סטלביו מחודש ומוזל, יגואר F-פייס מוזל, ריינג' רובר וולאר).
_________________________________________

א. דגמים עם מערכות בטיחות מעל לנדרש בחוק

אודי Q5 – מ-365,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות עירונית; עם זיהוי הולכי רגל), התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון (ללא תמרון חירום), עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות חבילת אבזור 'לימיטד' (תוספת של 13,000 שקלים) כוללת גם ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 86%; הולכי רגל 73%; מערכות בטיחות 58%

עוד מתחילת דרכו בישראל (מרץ 2017) מוצע אודי Q5 עם מערכות בטיחות מתקדמות, אך מפרט שהיה נחשב לסביר בהיקפו אז נחשב כיום למפרט צנוע למדי.

כדאי לשים לב כי עד אמצע 2018 שונו מפרטי אבזור הבטיחות – גם זה התקני וגם זה הנוסף - מספר פעמים.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: תומר פדר

אלפא רומיאו סטלביו – מ-259,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות עירונית; עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי דו"ג), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב
מערכות נוספות מרמת גימור 'מונזה' (מ-289,000 שקלים) גם מערכת לתיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים
מבחן בטיחות (2016) 5 כוכבים; מבוגרים 97%; ילדים 84%; הולכי רגל 71%; מערכות בטיחות 60%

בשלוש שנות השיווק הראשונות, ממאי 2017 ועד מאי 2020, הוצע אלפא רומיאו סטלביו, עם מפרט אבזור בטיחות בסיסי – אך מספק עבור ציון הריסוק הגבוה. גרסת 'תלתן ירוק' חזקה ויקרה הרבה יותר, וכוללת גם מפרט אבזור בטיחות מתקדם משופר במעט. ממאי 2020 מוצע דגם מחודש, עם מפרט אבזור בטיחות משופר וזהה ברוב רמות הגימור (פרט ל'ספורט' הבסיסית).

בסטלביו מותקנת מערכת בשם DST – ראשי תיבות של Dynamic Steering Torque. על אף שהמערכת מוגדרת כ"מערכת הפעלת כוח היגוי במצבים קיצוניים", יצוין כי אין מדובר במערכת לתיקון סטייה מנתיב אלא ביישום של שינוי התגבור להיגוי, המופעלת לפי מידת ההחלקה של הרכב (ע"ב פקודות של בקרת היציבות).

לרוכשי סטלביו משומש – שימו לב כי רמת הגימור 'ספציאלה' החליפה ב-2019 את רמת הגימור 'פירסט אדישן'. לרמת הגימור החדשה נוספה, בהקשר הבטיחותי, בקרת שיוט אדפטיבית.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: אילן קליין

ב.מ.וו X3 – מ-336,500 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות עירונית; עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות מרמת הגימור 'אקזקיוטיב' (מ-356,500 שקלים) גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בלימת חירום אוטונומית משופרת (מהירות בין-עירונית), בקרת שיוט אדפטיבית (שני האחרונים - רק ב-20i ו-20d); מרמת הגימור 'לקשרי' (מ-423,000 שקלים) גם תיקון סטייה מנתיב (כולל התחמקות ממכשול) ושמירה על מרכז נתיב, התרעה על תנועה חוצה מלפנים; בגרסת M40i/'לקשרי' (מ-551,000 שקלים) – עמעום אורות אוטומטי; ב-M40i/'אקסקלוסיב' (מ-596,500 שקלים) – עמעום אורות 'מטריקס לד' 
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 84%; הולכי רגל 70%; מערכות בטיחות 58%

הדור השלישי של ב.מ.וו X3 מוצע בישראל מינואר 2018. מפרט הבטיחות התקני מספיק עבור ציון הריסוק הגבוה, אולם אינו עשיר כמצופה ביחס למחיר.

מ-2020 חל שינוי במפרט - נוספה רמת גימור 'ביזנס' בסיסית (ב-20i בלבד) ונוספה מערכת בלימה אוטונומית משופרת עם בקרת שיוט אדפטיבית ברמת הגימור 'אקזקיוטיב' (בגרסאות 20i ו-20d, ולא ב-30i).

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: תומר פדר

ב.מ.וו X4 – מ-384,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בגרסאות 20i ו-20d בלבד – בלימת חירום אוטונומית (במהירות בין-עירונית; כולל זיהוי תנועה חוצה בצמתים; עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), התרעה על אי שמירת מרחק, תיקון סטייה מנתיב (כולל התחמקות ממכשול) ושמירה על מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים עם תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור. לגרסת 30i מפרט דל משמעותית – בלימת חירום אוטונומית (במהירות עירונית; עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור בלבד.
מערכות נוספות בגרסת 30i - חבילת אבזור 'אינוביישן' (תוספת של 25,000 שקלים) מוסיפה בלימת חירום אוטונומית משופרת (במהירות בין-עירונית; כולל זיהוי תנועה חוצה בצמתים; עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), תיקון סטייה מנתיב (כולל התחמקות ממכשול) ושמירה על מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים עם תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור. בגרסת M40i/'אקסקלוסיב' (מ-609,000 שקלים) גם עמעום אורות אוטומטי 'מטריקס לד' 
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 84%; הולכי רגל 70%; מערכות בטיחות 58%

ככתוב, מפרט אבזור הבטיחות של ב.מ.וו X4 (בישראל מינואר 2019) שונה משמעותית בין הגרסאות - בעוד שהגרסאות הבסיסיות (20i ו-20d) מוצעות עם אבזור בטיחות עשיר, דווקא בגרסת הביניים (30i) ישנו מפרט אבזור בסיסי. ניתן, עם זאת, להעשיר את אבזור הבטיחות בגרסה זו בתוספת תשלום.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: מערכת אוטו

וולוו XC60 – מ-298,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (גם במהירות בינעירונית; עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים עם תיקון סטייה, עמעום אורות אוטומטי, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות מרמת הגימור 'מומנטום פלוס' (מ-365,000 שקלים) – גם שמירה על הרכב במרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 98%; ילדים 82%; הולכי רגל 64%; מערכות בטיחות 100%

וולוו XC60 זהו הדגם הבטיחותי ביותר שניתן לרכוש כיום בישראל (לפחות עד תחילת השיווק של מרצדס EQ C, שנבחן לפי תקן חדש ומחמיר יותר ביחס לתקן בו נבחן XC60), עם ציון הגנה על מבוגרים של 98%. האבזור הבסיסי עשיר ומספיק לזכאות לציון הגבוה, והעובדה שמדובר בדגם הפנאי בגודל-בינוני הזול ביותר מבין מותגי היוקרה, רק מוסיפה לאטרקטיביות שלו.

מ-2020 נוסף למפרט התקני גם ניטור שטחים מתים עם תיקון סטייה. בנוסף, בוטלו הפערים, בהקשר אבזור הבטיחות, בין 'מומנטום פלוס' ל'אינסקריפשן'/'R דיזיין' כפי שהיה עד 2020.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: תומר פדר

יגואר i פייס – מ-562,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון (לא כולל תמרון חירום), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי שלטי מהירות
מערכות נוספות מרמת הגימור HSE (מ-626,000 שקלים) – מערכת לשמירת הרכב במרכז הנתיב, עמעום אורות 'מטריקס לד'.
מבחן בטיחות (2018) 5 כוכבים; מבוגרים 91%; ילדים 81%; הולכי רגל 73%; מערכות בטיחות 81%

יגואר i פייס, רכב הפנאי החשמלי המשווק בישראל מנובמבר 2018, מוצע עם מפרט אבזור בטיחות תקני עשיר. טוב שכך, בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב שמחירו ההתחלתי הוא הגבוה ביותר בסקירה זו.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: איתמר רותם

לקסוס RX – מ-350,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות בינעירונית; עם זיהוי הולכי רגל, ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי שלטי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות בחבילת 'פרמיום' (מ-380,000 שקלים) – גם ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 91%; ילדים 82%; הולכי רגל 79%; מערכות בטיחות 77%

הדגם הנוכחי של לקסוס RX מוצע בישראל מאז ראשית דרכו (ינואר 2016) עם מפרט אבזור בטיחות עשיר. הדגם המחודש, המוצע בישראל מדצמבר 2019, מוצע עם אפשרות לבלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור (ברמת הגימור 'פרמיום').

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: איתמר רותם

מרצדס GLC – מ-390,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות בינעירונית; עם זיהוי הולכי רגל ודו"ג), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים
מערכות נוספות בגרסאות AMG (מ-676,000 שקלים, רמת גימור 'אדישן') – גם בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים, מערכת לשמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ניטור שטחים מתים עם תיקון סטייה, עמעום אורות אוטומטי
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 95%; ילדים 89%; הולכי רגל 82%; מערכות בטיחות 71%

מרצדס GLC, המוצע בישראל מספטמבר 2015, מוצע מתחילת דרכו עם מבחר עשיר יחסית של מערכות בטיחות מתקדמות.

מסוף 2019 מוצע בישראל GLC מחודש, עם מפרט משופר - ואחיד - הכולל בלימה אוטונומית מתקדמת יותר (כולל זיהוי דו"ג) ומפרט תקני שונה (כעת עם תיקון סטייה מנתיב; יש גם בקרת שיוט אדפטיבית שלא הוצעה קודם בכלל; עמעום אורות אוטומטי וניטור השטחים המתים עם תיקון סטייה מוצעים רק בגרסאות AMG). לפני מתיחת הפנים, כונו רמות הגימור המאובזרות 'פרמיום פלוס'/'לקשרי אדישן פלוס'.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה – מ-466,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות בינעירונית; עם זיהוי הולכי רגל ודו"ג), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים
מערכות נוספות בגרסאות AMG (מ-696,000 שקלים, רמת גימור 'אדישן') – גם בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים, מערכת לשמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ניטור שטחים מתים עם תיקון סטייה, עמעום אורות אוטומטי
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 95%; ילדים 89%; הולכי רגל 82%; מערכות בטיחות 71%

מרצדס GLC קופה, המוצע בישראל מתחילת 2017, מוצע עם מפרט אביזרי בטיחות תקני עשיר - ואחיד בכל רמות הגימור. ציוני הריסוק זהים לאלו של GLC.

מסוף 2019 מוצע GLC מחודש, עם מפרט מעודכן בדומה ל-GLC ה'רגיל' המוזכר מעלה.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: מרצדס

פורד אדג' – מ-245,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות עירונית; עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון (ללא תמרון חירום), עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות מרמת הגימור 'טיטניום' (275,000 שקלים) – גם בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, מערכת תיקון סטייה מנתיב משופרת (כולל תמרון חירום, שמירת מרכז נתיב)
מבחן בטיחות (2016) 5 כוכבים; מבוגרים 85%; ילדים 76%; הולכי רגל 67%; מערכות בטיחות 89%

הדגם הזול ביותר בסקירה. מינואר 2020 מוצע פורד אדג' מחודש, עם מפרט בטיחות מעודכן - ברוב רמות הגימור ישנם כעת בקרת שיוט אדפטיבית משופרת (עם סייען פקקים; הייתה גם בדגם מלפני העדכון, אך ללא סייען) לצד מערכת תיקון סטייה מנתיב חכמה (כולל תמרון חירום, שמירת מרכז נתיב).

עבור רוכשי אדג' משומש, נזכיר כי הדור הנוכחי של אדג' מוצע בישראל עם מערכות בטיחות מתקדמות עוד מנובמבר 2015. בשעתו הוצעו המערכות רק ברמות הגימור הבכירות (החל מ'טיטניום') כאשר התרעת סטייה מנתיב ותיקון הוצעו בגרסת V6/'טיטניום פלוס' בלבד ולכן זו הגרסה/רמת גימור היחידה שהייתה זכאית לציון הריסוק. החל מנובמבר 2018 מוצע פורד אדג' עם מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות בכל רמות הגימור, דומה למאוד לזה שמוצע בדגם המחודש מ-2020. 

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: מערכת אוטו

קאדילק XT5 – מ-330,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות בין-עירונית; כולל זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי דו"ג), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן

קאדילק XT5 מוצע מתחילת דרכו בישראל (אוגוסט 2016) עם מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות.

בינואר 2020 החל שיווק של XT5 מחודש, עם מפרט אבזור בטיחות מעודכן - כעת עם בקרת שיוט אדפטיבית (ובהתאם גם בלימת חירום אוטונומית במהירות בין-עירונית) והתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, אך ללא בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור (גם לא בתוספת תשלום; הוצעה קודם ב'פרמיום'). מפרט האבזור אחיד הן בגרסת V6 והן בגרסת 2.0 ל' טורבו.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: קאדילק

שברולט בלייזר – מ-280,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (במהירות בין-עירונית; עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון (ללא תמרון חירום), בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן

בספטמבר 2019 החל שיווקו של שברולט בלייזר, עם מפרט אבזור בטיחות מלא מתחילת דרכו.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: איתמר רותם
_______________________________________

ב. דגמים עם מערכות מתקדמות, החייבים גם במערכת התרעה

יגואר F-פייס – מ-398,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (מהירות בין-עירונית; עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים
מערכות נוספות ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 85%; הולכי רגל 80%; מערכות בטיחות 72%

עד 2020 מפרט אבזור הבטיחות התקני של יגואר F פייס (בישראל מיולי 2016) היה דל במיוחד – גם אם המפרט מספיק עבור ציון הריסוק הגבוה. מ-2020 מוצעת רמת גימור חדשה 'פרסטיג' פלוס', מפרט אבזור בטיחות התואם את התקן הישראלי, אך לא הרבה מעבר לכך. בתשלום ניתן להוסיף מערכות בטיחות מתקדמות.

לרוכשי יגואר F-פייס משומש, נזכיר כי ברמות הגימור הבסיסיות מלפני 2020 ('פרסטיג'', 'R ספורט') הייתה נדרשת מערכת התרעה מקומית, בשל היעדרה של מערכת התרעה על אי-שמירת מרחק; היעדר המערכת המקורית מונע מציון הריסוק של F פייס להיות תקף בישראל. באותן שנים, היה מפרט אבזור בטיחות מלא רק ברמת הגימור 'פורטפוליו'.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: אילן קליין

לנד רובר ריינג' רובר ולאר – מ-538,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (מהירות עירונית; עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי שלטי מהירות
מערכות נוספות מרמת הגימור SE (מ-578,000 שקלים) – עמעום אורות אוטומטי 'מטריקס לד'; מרמת הגימור HSE (מ-648,000 שקלים) – בלימה אוטונומית משופרת (מהירות בינעירונית), התרעה על אי-שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב

*בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב – ניתן להוסיף בנפרד (חבילת 'פרו פק') החל מרמת גימור S ואילך.

מבחן בטיחות (2017, תקף רק ב-HSE/'פרו פק') 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 85%; הולכי רגל 74%; מערכות בטיחות 72%

עד מאי 2020, מפרט אבזור הבטיחות התקני של לנד רובר ריינג' רובר ולאר היה בסיסי ביותר. ממאי 2020, הוסרה רמת הגימור הבסיסית ('ולאר') ו-S הפכה לבסיסית.

תוצאת השיפור היא מפרט אבזור בטיחות עדיף, אך עדיין נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית בשל היעדר מערכת התרעה על אי-שמירת מרחק – מערכת אותה מציע היצרן רק בצמוד למערכת בקרת השיוט האדפטיבית. בהיעדר מערכת התרעה כזו, מקורית, ציון הריסוק של ולאר אינו תקף בישראל.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: מערכת אוטו

פורשה מקאן – מ-495,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני התרעת סטייה מנתיב
מערכות נוספות מרמת גימור 'אורכיד פק' (מ-539,000 שקלים) – בלימת חירום אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא זיהוי רוכבי אופניים), התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון (ללא תמרון חירום), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים
מבחן בטיחות (2014) 5 כוכבים; מבוגרים 88%; ילדים 87%; הולכי רגל 60%; מערכות בטיחות 66%

פורשה מקאן, רכב הפנאי הוותיק והיקר (שני רק לריינג' רובר וולאר), עבר מתיחת פנים בחודשים האחרונים, במסגרתה קיבל מערכות בטיחות מתקדמות. עם זאת, מערכות אלו עדיין מוצעות בתוספת תשלום (גם בחו"ל) ומי שלא יוסיף אותן, יחוייב בהתקנת מערכת התרעה מקומית.

מבחן הבטיחות כולל אמנם התייחסות למערכת התרעת הסטייה, אולם מדובר במבחן ישן בתקן מחמיר פחות מהמקובל כיום.

עבור רוכשי פורשה מקאן משומש נזכיר כי עד 2020 הוצעו מערכות בטיחות מתקדמות גם ברמת הגימור 'אורכיד' וגם בגרסת S. מ-2020 מוצעות מערכות הבטיחות רק במסגרת חבילת 'אורכיד'.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני
צילום: פורשה
_____________________________________

דגמים שעתידים להגיע בחודשים הקרובים; מפרטי אבזור הבטיחות לא ידועים בשלב זה

אינפיניטי QX50
מבחן בטיחות טרם נבחן
תחילת השיווק 2020, רבעון שני

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני


מרצדס EQ C
מבחן בטיחות (2019) 5 כוכבים; מבוגרים 96%; ילדים 90%; הולכי רגל 75%; מערכות בטיחות 75%
תחילת השיווק בישראל 2020, מחצית ראשונה
הערות רכב פנאי כל-חשמלי. נכון למרץ 2020, מדובר ברכב הפנאי בגודל-בינוני הבטיחותי ביותר בקטגוריה.

מ-245,000 שקלים – בטיחות ברכבי פנאי בגודל בינוני