הקונים בשוק האמריקאי נוהרים בהמוניהם לקנות רכבי פנאי וטנדרים, וביונדאי לא נשארים אדישים. קרוב לארבע שנים אחרי שהציגו טנדר לתצוגה בתערוכת דטרויט, ביונדאי הודיעו כי הוא אושר לייצור, כך מדווח השבועון "אוטוקאר" מפי המעצב הראשי בעצמו.

לוק דונקרוולק, שהגיע לקבוצת יונדאי ב-2015 מבנטלי (והיה קודם לכן מעצב למבורגיני), אמר בשיחה עם השבועון כי הטנדר החדש ישאב השראה מטנדר התצוגה שנחשף בתערוכת דטרויט 2015, תחת השם סנטה קרוז (Santa Cruz, עיר בקליפורניה). לא ברור אם השם הזה גם ישמש את הרכב הסדרתי.

דונקרוולק לא הוסיף פרטים, כך שלא ברור אם הטנדר החדש יפנה לקטגוריה ה"קטנה" (פורד ריינג'ר, שברולט קולורדו) או לאחת מהגדולות יותר (פורד F-150 ושברולט סילברדו למשל בקבוצת הגודל הבאה). רכב התצוגה היה אז שילוב בין רכב פנאי לטנדר, והציע מידות צנועות יחסית - כמו גם מנוע טורבו-בנזין קטן בנפח 2.0 ליטר.

יונדאי וקיה יציגו טנדר שייתחרה בשברולט ופורד
יונדאי סנטה קרוז, רכב התצוגה מתערוכת דטרויט 2015


הרכב החדש כבר עבר את תהליך העיצוב, כך דונקרוולק, שהוסיף כי מכאן נותר הליך הפיתוח והייצור. לדבריו, הרכב יהיה מוכן "מוקדם ככל האפשר. מהצד שלי העיצוב גמור, כעת הוא בתהליך להביאו לייצור". הוא הוסיף כי זמן קצר אחרי השקת הטנדר של יונדאי, תהיה גם גרסת קיה עם עיצוב שונה.

יונדאי וקיה יציגו טנדר שייתחרה בשברולט ופורד


דונקרוולקה החליף בחודש שעבר את פיטר שרייר, בתפקיד המעצב הראשי של יונדאי וקיה. זאת, לאחר שכיהן בשלוש השנים האחרונות כמעצב חטיבת היוקרה, ג'נסיס. שרייר, שפרש לפני כחודשיים, מכהן כעת בתפקיד ייעוץ כמנהל העיצוב של הקונצרן.