שנה לפני שהיא מגיעה לייצור, פולקסווגן I.D חשמליות ראשונות יצאו ממתחם הפיתוח של היצרנית, ונדדו עד לדרום אפריקה - למבחני אמינות בכביש ציבורי. פולקסווגן פרסמה תמונות מהניסוי, שמבוצע עם מכוניות בעיצוב הסופי המיועד לייצור, אך תחת הסוואה מלאה. ייצור המכוניות צפוי להתחיל בסוף 2019, ושיווק מכוניות ראשונות בתחילת 2020 - כך על-פי פולקסווגן.

למרות ההסוואה, כבר עתה ניתן לראות שמדובר במכונית בעיצוב שונה מזה שהורגלנו מהיצרנית, עם דימיון ברור לרכב התצוגה I.D, ומבנה חמש דלתות קומפקטי שיקביל בגודלו לפולקסווגן גולף. באופן מעניין, פולקסווגן בחרה להשאיר את חישוקי הענק, שברכבי אב הטיפוס גודלם "20. ביצרנית טוענים כי למרות זאת, הנוחות שה-I.D תציע תהיה טובה.

פרטים טכניים רבים לא פורסמו, אך ביצרנית משתפים בכל זאת בכמה פרטים ראשוניים. טווח הנסיעה למשל, צפוי לעמוד על יותר מ-400 ק"מ בין טעינות, והמנוע החשמלי יפיק יותר מ-31 קג"מ של מומנט בכל מהירות. עוד נמסר כי למכונית רדיוס סיבוב של פחות מ-10 מטרים.

החשמלית של פולקסווגן בעיצוב סופי, כמעט


ה-I.D תהיה אחת מתוך משפחה של מכוניות חשמליות, שיתבססו כולן על פלטפורמה ייעודית חדשה בשם MEB. הפלטפורמה המודולרית תאפשר שינויים גדולים בבסיס הגלגלים ורוחב הסרנים, וכך פולקסווגן תציע רכבי פנאי, מכוניות סדאן והאצ'בק בגדולים שונים על אותו בסיס - מתכונת דומה לפלטפורמת MQB המיועדת למכוניות עם מנוע בעירה פנימית.

החשמלית של פולקסווגן בעיצוב סופי, כמעט


ביצרנית מספרים עוד כי במסגרת המבחן שנערכך בקייפ טאון וסביבתה, אבות הטיפוס עוברים מבחני אמינות מפרכים - החל מפקקים, הנעות ועצירות מרובות, דרך מבחני האצה בתנאים הרריים ובטמפרטורות גבוהות. במבחנים נבחנות מערכת ההנעה, יעילות מיזוג האוויר ועוד, ולטענת היצרנית מכיוון שמדובר בחשמלית ראשונה, הם מפרכים יותר מאלו שעוברת מכונית "רגילה".